Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/22
Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων αποτελεί το αρχαιότερο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στη χώρα. Ανήκει στα ιδρυτικά Τμήματα του Πανεπιστημίου. Λειτούργησε για πρώτη φορά ταυτόχρονα με την ίδρυση της ΑΣΟΕΕ το 1920 και αποτελεί συνέχεια του Εμπορικού Τμήματος το οποίο έγινε ανεξάρτητο το 1984 οπότε και άρχισε να χορηγεί δικό του πτυχίο σπουδών, δεδομένου ότι μέχρι τότε το πτυχίο που χορηγούσε το Πανεπιστήμιο ήταν ενιαίο και για τα δύο αρχικά Τμήματα (Οικονομικό και Εμπορικό). Το 1985 λειτουργεί το πρώτο οργανωμένο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Σκοπός του Τμήματος είναι η αποτελεσματική εκπαίδευση των φοιτητών στις σύγχρονες επιστημονικές, ερευνητικές και εφαρμοσμένες απαιτήσεις σχετικά με την Επιστήμη της Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και η δημιουργία των αυριανών ηγετικών στελεχών των επιχειρήσεων. Η βαθιά γνώση των έμπειρων και καταξιωμένων καθηγητών του Τμήματος σε συνδυασμό με το δυναμισμό και την ανησυχία των νέων επιστημόνων που πλαισιώνουν το διδακτικό προσωπικό δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για την αποτελεσματική και άμεση διάχυση της γνώσης προς όφελος των φοιτητών.Το συγκεκριμένο Τμήμα έχει την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα στην αγορά εργασίας στο είδος του, είναι πρώτο στις προτιμήσεις των υποψήφιων φοιτητών μεταξύ των αντίστοιχων Τμημάτων των άλλων Πανεπιστημίων της χώρας και οι πτυχιούχοι του γίνονται δεκτοί για τη συνέχιση των σπουδών τους σε διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επίσης, είναι ικανοί για καριέρα σε ειδικότητες όπως σύμβουλος επιχειρήσεων, στέλεχος διαφημιστικών εταιρειών, μάνατζερ, στέλεχος πωλήσεων και μάρκετινγκ, αναλυτής επενδύσεων, στέλεχος ιδιωτικής ή δημόσιας επιχείρησης, κ.ά. URL: http://www.ode.aueb.gr
Περιήγηση
Πλοήγηση Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Θέμα "Digital transformation"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 50
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Πώς η εμπειρία των ασθενών βελτιώνει τα έσοδα του κλάδου υγείας(2025-10-30) Ζώη, Ελένη; Σιώμκος, Γιώργος; Καρδαράς, Δημήτριος; Καπερώνης, ΣταύροςΟ κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης υφίσταται σημαντικές αλλαγές λόγω της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών, οι οποίες επιδιώκουν να βελτιώσουν την εμπειρία των ασθενών και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών. Παρά την πρόοδο, παραμένουν προκλήσεις όπως το υψηλό κόστος, τα κενά προσβασιμότητας και η ανάγκη ισορροπίας μεταξύ τεχνολογίας και ανθρωποκεντρικής φροντίδας. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη σχέση υιοθέτησης τεχνολογίας και ικανοποίησης των ασθενών, καθώς και τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην υγειονομική περίθαλψη. Τα ευρήματα έχουν θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές για οργανισμούς υγείας, επαγγελματίες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, προωθώντας την καινοτομία και την ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτική περίθαλψη.Τεκμήριο Digital transformation in the Greek pharma industry(2020-12-17) Πούλου, Μαρία-Ολυμπία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ συνεχής εξέλιξη και βελτίωση των ψηφιακών τεχνολογιών καθιστά επιτακτική ανάγκη τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σημερινών επιχειρήσεων και δη των φαρμακευτικών, οι οποίες επωφελούνται από τα πολύπλευρα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την τεχνολογική τους εξέλιξη. Μάλιστα, πολλές εταιρίες βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης του στρατηγικού πλάνου τους, το οποίο βασίζεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό πολλών τομέων/ λειτουργιών των οργανισμών.Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην εξέταση της σημασίας του όρου «ψηφιακός μετασχηματισμός» για τις φαρμακευτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Επίσης, στοχεύει στην μελέτη του βαθμού υιοθέτησης διαφόρων ψηφιακών τεχνολογιών από τις φαρμακευτικές εταιρίες καθώς και στην πλαισίωση των σημαντικότερων εμποδίων που εμφανίζονται κατά το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Προκειμένου να ληφθούν οι απαραίτητες πληροφορίες που απαντούν στα παραπάνω ερωτήματα, σχεδιάστηκε μια έρευνα ερωτηματολογίου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αποτελούν στελέχη φαρμακευτικών εταιριών που προέρχονται από διάφορα τμήματα των οργανισμών που εργάζονται – κυρίως από το τμήμα πληροφορικής/ ψηφιακού μετασχηματισμού και το τμήμα marketing.Τεκμήριο How digital transformation improves customer experience in consulting firms(2021-12-17) Stoforou, Panagoula-Konstantina; Στοφόρου, Παναγούλα-Κωνσταντίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτη σημερινή, διαρκώς μεταβαλλόμενη ψηφιακή εποχή, οι οργανισμοί καλούνται να προσαρμόσουν τα επιχειρησιακά τους μοντέλα και τις λειτουργίες τους, έτσι ώστε να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες και προσδοκίες των πελατών τους. Στην πραγματικότητα, οι πελάτες του σήμερα είναι ενεργά μέλη του ψηφιακού κόσμου και προσλαμβάνουν συνεχώς πληροφορίες σχετικά με τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες. Το γεγονός αυτό έχει περιθωριοποιήσει αρκετούς οργανισμούς, οι οποίοι δεν κατάφεραν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Αντίθετα, υπάρχουν καινοτόμες εταιρείες, όπως είναι η Amazon, η Apple, και η Starbucks, οι οποίες έχουν μετασχηματιστεί και καινοτομήσει στις καίριες λειτουργίες τους, με αποτέλεσμα να επικρατήσουν η κάθε μία στον τομέα της.Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας ήταν να αποκωδικοποιήσεις πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να αλλάξει την εμπειρία πελάτη, και πώς τα τεχνολογικά εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν τις συμβουλευτικές εταιρείες να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες τους και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αυτή τη στιγμή προσφέρει πολυάριθμα εργαλεία στους οργανισμούς, όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, το Internet of Things, τα Big Data και ο Αυτοματισμός, τα οποία συνεισφέρουν στην αύξηση των εισοδημάτων τους και της πελατειακής τους βάσης, στη βελτίωση της αποδοτικότητας, και στην απλοποίηση των καθημερινών διαδικασιών. Ειδικότερα, τα προαναφερθέντα εργαλεία έχουν δώσει νέα πνοή στην εμπειρία πελάτη, από τη στιγμή που η επικοινωνία μέσω όλων των καναλιών, η πρόβλεψη των απαιτήσεων των καταναλωτών και η παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών έχουν επιτευχθεί. Ο συνεχής συγχρονισμός της επιχειρησιακής στρατηγικής με την ψηφιακή στρατηγική και τις πρακτικές της, διατηρεί τους οργανισμούς ένα βήμα μπροστά στους τομείς τους.Οι συμβουλευτικές εταιρείες, ενώ προσφέρουν μοντέρνες και ουσιαστικές λύσεις στους πελάτες τους όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, έχουν διατηρήσει παραδοσιακά και συμβατικά επιχειρησιακά μοντέλα οι ίδιες. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τις υπηρεσίες εμπειρίας πελάτη που προσφέρουν, αλλά στην πραγματικότητα δεν εφαρμόζουν αυτές τις στρατηγικές στις εσωτερικές τους δομές.Τεκμήριο Project management and risks in cloud migrations(2023-03-14) Πιστιόλης, Δημήτριος; Pistiolis, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Tsakanikas, Aggelos; Chatzistelios, Georgios; Kirytopoulos, KonstantinosΤα τελευταία χρόνια παρατηρούμε την προσπάθεια των περισσότερων οργανισμών του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς στον ψηφιακό μετασχηματισμό βασικών υπηρεσιών τους. Σε αυτόν τον μετασχηματισμό είναι κρίσιμη η παροχή υψηλής ποιότητας ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο όλοι οι οργανισμοί, ανεξαρτήτως κλάδου, γίνονται στον πυρήνα τους ψηφιακοί οργανισμοί και υιοθετούν νέες τεχνολογίες που επιτρέπουν την δημιουργία βέλτιστων ψηφιακών εμπειριών.Η διαχείριση των έργων ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ως εκ τούτου ιδιαιτέρως κρίσιμη και αποτελεί αντικείμενο για αρκετές ερευνητικές ομάδες παγκοσμίως. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει σε ένα υποσύνολο έργων ψηφιακού μετασχηματισμού που σχετίζεται με την μετάβαση υποδομών και εφαρμογών στον υπολογιστικό νέφος, με σημείο αναφοράς την μελέτη περίπτωσης μιας κεντρικής τραπεζικής εφαρμογής. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός πρότυπου πλάνου διαχείρισης τέτοιων έργων, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στο τομέα των πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και καταγεγραμμένων κινδύνων που σχετίζονται με τις ενέργειες που απαιτούνται για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν αρχικά η αναζήτηση μέσω διαδικτύου και αξιολόγηση της διαθέσιμης βιβλιογραφίας σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης τέτοιου τύπου έργων και των κινδύνων τους, και στην συνέχεια η συλλογή δεδομένων από έναν ελληνικό τραπεζικό οργανισμό, μέσω συνεντεύξεων σε τέσσερα στελέχη-μηχανικούς Πληροφορικής που είχαν στην αρμοδιότητά τους τον σχεδιασμό και υλοποίηση δύο τέτοιων έργων. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις κατηγοριοποιήθηκαν βάσει των φάσεων ενός έργου στο οποίο αναφέρονται, των φάσεων Σχεδιασμού, Δοκιμών και Υλοποίησης. Η πληροφορία αυτή, σε συνδυασμό με την Βιβλιογραφία συνέκλιναν στην αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός υβριδικού τρόπου διαχείρισης έργου και οδήγησαν στην σύνταξη ενός αντιστοίχου πρότυπου πλάνου διαχείρισης. Απώτερος στόχος της εργασίας είναι να αποτελέσει έναν οδηγό-σύμμαχο για οργανισμούς στην προσπάθεια της ψηφιακής τους μετάβασης, καθώς και την βάση μελλοντικής έρευνας με στόχο την λεπτομερέστερη αποτύπωση των εργασιών και των κινδύνων έργων μετάβασης υποδομών και εφαρμογών στο υπολογιστικό νέφος.Τεκμήριο Quantitative analysis of Blockchain adoption in Greek local governance(2024-09-27) Σοφουλάκης, Γεώργιος; Sofoulakis, Georgios; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Ioannidis, Antonios; Siomkos, Georgios; Kardaras, DimitriosΑυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση της τεχνολογίας blockchain από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα, εστιάζοντας στη διαφάνεια, την αποδοτικότητα και την ασφάλεια. Παρά τα οφέλη του blockchain, η υιοθέτησή του στην Ελλάδα είναι περιορισμένη. Στόχος της έρευνας είναι να αξιολογήσει παράγοντες όπως η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα, η ευκολία χρήσης, η εμπιστοσύνη, η ασφάλεια και η προγενέστερη υιοθέτηση τεχνολογιών IoT, προσφέροντας χρήσιμες προτάσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.Χρησιμοποιώντας το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM) και ποσοτική μεθοδολογία, συμμετείχαν 311 στελέχη τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα μέσω δομημένων ερωτηματολογίων. Τα κύρια ευρήματα δείχνουν ότι η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα επηρεάζει σημαντικά την υιοθέτηση. Στελέχη που αναγνωρίζουν την αξία του blockchain εμφανίζονται πιο δεκτικά. Η ευκολία χρήσης επηρεάζει επίσης σημαντικά, υποδεικνύοντας την ανάγκη για συστήματα φιλικά προς τον χρήστη και ελάχιστα εμπόδια στην εφαρμογή. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι παράγοντες της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας, αν και σημαντικοί στη βιβλιογραφία, δεν ήταν στατιστικά σημαντικοί, πιθανώς λόγω της ενσωμάτωσής τους στην αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα.Οι συστάσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής περιλαμβάνουν τη σαφή επικοινωνία των οφελών του blockchain, τον σχεδιασμό εύχρηστων συστημάτων και την προώθηση της εκπαίδευσης και υποστήριξης του προσωπικού. Οι δήμοι με εμπειρία στο IoT είναι ιδανικοί για πιλοτικά έργα blockchain, υποδεικνύοντας ότι η προγενέστερη τεχνολογική υιοθέτηση μπορεί να διευκολύνει την ενσωμάτωση του blockchain. Παρότι η εμπιστοσύνη και η ασφάλεια δεν ήταν στατιστικά σημαντικοί παράγοντες, παραμένουν απαραίτητοι για την επιτυχή εφαρμογή.Η έρευνα αυτή παρέχει χρήσιμες γνώσεις στους Έλληνες υπεύθυνους πολιτικής για την προώθηση της υιοθέτησης blockchain, συμβάλλοντας σε μια πιο διαφανή, αποδοτική και ασφαλή τοπική αυτοδιοίκηση.Τεκμήριο Roadmapping the barriers to digital transformation of the Greek banking sector(2023-02-08) Ευσταθιάδης, Αντώνιος; Efstathiadis, Antonios; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Vrechopoulos, Adam; Siomkos, Georgios; Kardaras, DimitrisΟ Ψηφιακός Μετασχηματισμός συγκεντρώνει μεγάλο μέρος της προσοχής τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο όσο και στην πραγματική οικονομία. Στην μελέτη μας αναδεικνύονται τα πιο σημαντικά εμπόδια ψηφιακού μετασχηματισμού στον Ελληνικό τραπεζικό σύστημα, επιχειρείται η χαρτογράφηση με βάση συγκεκριμένες ψηφιακές διαστάσεις και εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο το υπόβαθρο του δείγματος επηρεάζει τις πεποιθήσεις του πάνω στα εξεταζόμενα θέματα. Για τους σκοπούς αυτούς εξετάστηκαν 10 εμπόδια ψηφιακού μετασχηματισμού, τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος, και χρησιμοποιήθηκαν οι διαστάσεις του Digital Maturity Assessment Tool.Για να απαντηθούν τα εξεταζόμενα ερωτήματα αναπτύχθηκε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου που προωθήθηκε σε τραπεζικούς εκπροσώπους και εξωτερικούς συμβούλους τραπεζικών ιδρυμάτων. Ο σκοπός του ερωτηματολογίου ήταν να προσφέρει συγκεκριμένα ποσοτικά στοιχεία για συγκεκριμένα εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια αλλά και να υπολογίσει πως αυτά επιδρούν στις ψηφιακές διαστάσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 16 απαντήσεις, οι 9 εκ των όποιων είναι από τραπεζικά στελέχη και 7 από εξωτερικούς συμβούλους. Για την ανάλυση των δεδομένων που αντλήθηκαν από το ερωτηματολόγιο, αναπτύχθηκε ένα Ιεραρχικό Μοντέλο που χρησιμοποιεί 13 Analytical Hierarchical Processes για την ανάδειξη των πιο σημαντικών εσωτερικών και εξωτερικών εμποδίων.Κάποια από τα κύρια ευρήματα είναι πώς κάθε εμπόδιο επιδρά με μοναδικό τρόπο στις εξεταζόμενες διαστάσεις. Το εμπόδιο Ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες υπολογίστηκε ως το πιο σημαντικό εξωτερικό εμπόδιο ψηφιακού μετασχηματισμού στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και η Έλλειψη σαφήνειας στα στρατηγικά οφέλη το πιο σημαντικό εσωτερικό εμπόδιο. Επιπροσθέτως η έλλειψη σαφήνειας στα στρατηγικά οφέλη υπολογίστηκε ως συνολικά το πιο σημαντικό εμπόδιο ψηφιακού μετασχηματισμού.Τεκμήριο The "paperless" company milestone: the case of a major Greek technology company(2021-10-27) Βλάχου, Δέσποινα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΈνας οργανισμός διακατέχεται από διαδικασίες οι οποίες διέπουν την εύρυθμη λειτουργία του. Οι περισσότερες από αυτές τις διαδικασίες βασίζονται στο χαρτί. Η μετάβαση από το χαρτί σε τελείως ψηφιακές διαδικασίες πέρα από ψηφιακός μετασχηματισμός είναι και μια αλλαγή. Τι είναι για έναν οργανισμό μια αλλαγή; Πόσο εύκολο είναι να πραγματοποιηθεί; Ποιοι εμπλέκονται σε αυτή την αλλαγή; Πως θα επιτευχθεί αυτή η αλλαγή; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα αυτής; Καθώς επίσης και γιατί πρέπει να γίνει; Τέλος ποιοι είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν ώστε να μην επιτευχθεί ο στόχος και πως μπορούν να αποφευχθούν; Είναι κάποια από τα ερωτήματα που απαντώνται παρακάτω.Τεκμήριο Ανάλυση ζητημάτων ΤΠΕ στη ναυτιλιακή βιομηχανία και προτάσεις ψηφιακού μετασχηματισμούΧαλδαίος, Ελευθέριος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Δουκίδης, Γεώργιος; Λεώπουλος, Βρασίδας; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΣτην παρούσα εργασία, αποτυπώθηκαν οι τεχνολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της ναυτιλιακής βιομηχανίας και μελετήθηκαν υφιστάμενες τεχνολογίες οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών εταιρειών . Στη συνέχεια, παράλληλα με την εργασία προτάθηκαν καθώς και υλοποιήθηκαν υπηρεσίες πληροφορικής προσαρμοσμένες στις ανάγκες υφιστάμενων ναυτιλιακών εταιρειών. Παράλληλα, στην εταιρεία που χρησιμοποιήσαμε σαν case-study, αναπροσαρμόστηκε το επιχειρησιακό μοντέλο προκειμένου να δημιουργήσει και να διατηρήσει αυτές τις υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν αφορούν το Business Continuity & Disaster Recovery Planning, GDPR Compliance υπηρεσίες τόσο για τα πλοία όσο και για τα γραφεία των εταιρειών. Τέλος, έχοντας διανύσει ένα διάστημα πιλοτικής υλοποίησης αυτών των υπηρεσιών, μπορέσαμε να εντοπίσουμε πιθανές νέες υπηρεσίες που θα απαιτηθούν με βάση το μεταβαλλόμενο κανονιστικό πλαίσιο στον κλάδο, αλλά και τις αναμενόμενες και προσδοκώμενες τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις.Τεκμήριο Εμπειρία πολίτη και ψηφιακός μετασχηματισμός: ψηφιακή διακυβέρνηση (πανεπιστήμια)(2021-10-26) Λαμπρής, Δημήτριος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, ΔημήτριοςΒασικό αντικείμενο διερεύνησης της παρούσας εργασίας είναι ο βαθμός ικανοποίησης του πολίτη από την ψηφιακή διακυβέρνηση. Αφού παρουσιάζεται το εννοιολογικό πλαίσιο του εν λόγω όρου γίνεται προσπάθεια, ως μελέτη περίπτωσης, να αναφερθούμε στις ψηφιακές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μέθοδος: Η συλλογή των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τα ερωτηματολόγια έγινε μέσα από τη στατιστική ανάλυση που προσφέρει η εφαρμογή Google Forms, στα πλαίσια της οποίας έγινε και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν μέσω περιγραφικής στατιστικής.Δείγμα: Το δείγμα της παρούσας εργασίας αποτελείται από φοιτητές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε προκειμένου να επιλεχθεί το δείγμα είναι η απλή τυχαία δειγματοληψία, η οποία διασφαλίζει την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος. Ο αριθμός του τελευταίου είναι 152 άτομα.Αποτελέσματα: Οι ερωτώμενοι σε πολύ μεγάλο βαθμό δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις ψηφιακές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.Τεκμήριο Εμπειρία του πολίτη και ψηφιακός μετασχηματισμός [ηλεκτρονική διακυβέρνηση και Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών](2021-10-26) Γκογκοζώτου, Ελευθερία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Καρδαράς, ΔημήτριοςΗ παρούσα εργασία που εκπονείται στα πλαίσια απόκτησης του μεταπτυχιακού διπλώματος Διοίκησης Υπηρεσιών ασχολείται με την έννοια της ψηφιακής διακυβέρνησης και της ικανοποίησης που απορρέει από αυτήν. Συγκεκριμένα, επιχειρείται να αναδειχθεί η σημαντικότητα που λαμβάνει σήμερα η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Προς επίρρωση αυτής της επιχειρηματολογίας, εξετάζουμε ως μελέτη περίπτωσης τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΚΕΠ αλλά και την ικανοποίηση του πολίτη από τις υπηρεσίες τους.Σκοπός: Ο σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει την ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τις ψηφιακές υπηρεσίες των ΚΕΠ.Δείγμα: Το δείγμα της έρευνας ήταν 190 άτομα του Νομού Αττικής, όμως τα 154 άτομα συμμετείχαν στην έρευνα, διότι μόνο αυτά είχαν επισκεφτεί την ιστοσελίδα του ΚΕΠ και ήταν σε θέση να απαντήσουν τα ερωτήματα.Αποτελέσματα: Οι περισσότεροι συμμετέχοντες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις ψηφιακές υπηρεσίες των ΚΕΠ κα θεωρούν πως είναι ένα βήμα προς την πάταξη της γραφειοκρατίας στον δημόσιο τομέα.Τεκμήριο Ενίσχυση ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού: εστίαση στις καινοτόμες λύσεις πληρωμών(2024-03-12) Τσαντίλης, Αθανάσιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μαμάκου, Ξένη; Αγοράκη, Μαρία–Ελένη; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΗ παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην μελέτη της ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω ψηφιακού μετασχηματισμού, με έμφαση στις καινοτόμες λύσεις πληρωμών. Περιλαμβάνει μια εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση, αναλύοντας την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού, τα οφέλη του, τις βασικές τεχνολογίες, και τις εφαρμογές του στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ψηφιακές αγορές. Επικεντρώνεται ειδικά στις υπηρεσίες πληρωμών, εξετάζοντας εργαλεία όπως χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, και την επίδρασή τους στη συναλλακτική συμπεριφορά των καταναλωτών. Περιλαμβάνει επίσης μια μελέτη περίπτωσης της εταιρείας Κωτσόβολος και μια στατιστική ανάλυση που στοχεύει στην κατανόηση της αντίδρασης των καταναλωτών σε ψηφιακές μεθόδους πληρωμής.Τεκμήριο Επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εμπειρία πελατών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ(2024-03-19) Μικρομάστορας, Παντελεήμων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Βρεχόπουλος, ΑδάμΗ παρούσα εργασία εξέτασε την περίπτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αγορά των ελληνικών σούπερ μάρκετ. Πιο συγκεκριμένα μέτρησε την εμπειρία των καταναλωτών αλλά και την επίδραση στην ικανοποίηση και την πίστη τους στις αλυσίδες των ηλεκτρονικών και μη σούπερ μάρκετ. Η έρευνα ήταν ποιοτική και έγινε με ερωτηματολόγιο προσαρμοσμένο ειδικά για τον συγκεκριμένο σκοπό, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την εγκυρότητα και την συνοχή της έρευνας.Η έρευνα καλείτο να απαντήσει τις παρακάτω ερευνητικές υποθέσεις:Η1: Οι καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές από το ψηφιακό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ αξιολογούν θετικότερα την εμπειρία περιήγησής τους από ό,τι οι καταναλωτές που δεν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές.H2: Η αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών από το ψηφιακό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ επηρεάζει την πίστη/αφοσίωσή τους.H3: Τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών διαφοροποιούν την αγοραστική εμπειρία τους από το ψηφιακό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ.Αναλυτικότερα, η έρευνα έγινε κατά την διάρκεια του Ιανουαρίου 2023 και το τελικό δείγμα ήταν 117 άτομα που δεν πραγματοποιούσαν αγορές eshop αλλά είχαν περιηγηθεί σε online ιστότοπο σούπερ μάρκετ και 101 άτομα που πραγματοποίησαν eshop αγορές. Σε σχέση με το δείγμα που κάνει online αγορές διακρίνεται ότι υπάρχει μια θετική εμπειρία, όπως και ότι το ότι η εμπειρία αυτή έχει θετική επίδραση στην ικανοποίηση και την πίστη, ενώ το δημογραφικό προφίλ των ερωτώμενων δεν φαίνεται να επηρεάζει την όλη σχέση. Ως προς τον έλεγχο των υποθέσεων, αρχικά συμπεράθηκε πως η πραγματοποίηση ή μη αγορών σε eshop των σούπερ μάρκετ, επηρέαζε στατιστικά σημαντικά την αξιολόγηση της εμπειρίας περιήγησης στους ιστοτόπους των σούπερ μάρκετ – και η υπόθεση Η1 έγινε αποδεκτή. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές που πραγματοποιούσαν διαδικτυακές αγορές, διέθεταν θετικότερη αξιολόγηση της εμπειρίας περιήγησής τους, τόσο στη συνολική διάσταση όσο και στην υποδιάσταση της εμφάνισης/βολικότητας, όχι όμως και στην υποδιάσταση της ποιότητας των πληροφοριών/υπηρεσιών. Σε σχέση με την δεύτερη ερευνητική υπόθεση Η2 έγινε αποδεκτή, αφού η αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών από το ψηφιακό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ επηρέαζε στατιστικά σημαντικά την ικανοποίηση/αφοσίωσή τους. Αναλυτικά, η ικανοποίηση/αφοσίωση συσχετιζόταν στατιστικά σημαντικά και θετικά με τη διάσταση και τις υποδιαστάσεις της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας, και παράλληλα τόσο η συνολική διάσταση, όσο και η υποδιάσταση της παροχής υπηρεσιών (όχι όμως και η υποδιάσταση της εξοικονόμησης χρόνου και ασφάλειας), προέβλεπαν στατιστικά σημαντικά και θετικά την ικανοποίηση καθώς και την αφοσίωση των καταναλωτών. Τέλος, τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών δεν διαδραμάτιζαν στατιστικά σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των επιπέδων αξιολόγησης της αγοραστικής εμπειρίας μέσω των eshop των σούπερ μάρκετ. Αναλυτικά, το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, το επάγγελμα, και το καθαρό μηνιαίο εισόδημα δεν επηρέαζαν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών από το ψηφιακό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ. Κατά συνέπεια, η τρίτη ερευνητική υπόθεση Η3 απορρίφθηκεΘα πρέπει να αναφερθεί ότι είναι σημαντικό το να υπάρξουν παρόμοιες μελλοντικές έρευνες, αλλά και στα σούπερ μάρκετ να υπάρξουν οι ανάλογες καλές πρακτικές που θα ενισχύσουν την όλη εμπειρία.Τεκμήριο Ετοιμότητα ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις της Ελλάδας(2024-03-12) Καλαμάρας, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Αγοράκη, Μαρία-Ελένη; Μαμάκου, ΞένηΗ διατριβή αναλύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο πλαίσιο της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Αρχικά, παρουσιάζει τη βασική βιβλιογραφική ανασκόπηση, εξετάζοντας τις έννοιες, τις επιδράσεις, την ιστορία, τα εμπόδια, τα οφέλη και τις δυνατότητες που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στη συνέχεια, εξετάζει την κατάσταση στην Ελλάδα, εστιάζοντας στον ρόλο του δημόσιου τομέα και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η διατριβή περιλαμβάνει επίσης μια ανάλυση των τεχνολογιών που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όπως το υπολογιστικό νέφος, τα μαζικά δεδομένα, η τεχνητή νοημοσύνη και το Διαδίκτυο των πραγμάτων. Τέλος, προσεγγίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό με στόχο να προτείνει συμπεράσματα και προοπτικές για μελλοντικές έρευνες στον τομέα.Τεκμήριο Η επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τραπεζικό τομέα(2024-03-13) Μαυραγάνης, Βασίλειος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Κασιμάτης, Κωνσταντίνος; Ναούμ, Βασίλειος-Χρήστος; Αγοράκη, Μαρία-ΕλένηΗ συγκεκριμένη Εργασία συντάχθηκε στο πλαίσιο της απόκτησης πτυχίου μεταπτυχιακών σπουδών του προγράμματος MBA Part-Time του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το αντικείμενο διερεύνησης αποτέλεσε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που παρουσιάζει ο ψηφιακός κόσμος και συγκεκριμένα ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων και ειδικότερα του Τραπεζικού Τομέα. Οι επιλογές που παρέχονται σήμερα μέσω του Internet λαμβάνοντας υπόψη τις διαθέσιμες τεχνολογίες, οδήγησαν τις Τράπεζες στο να αναπτύξουν και να εξελίξουν περαιτέρω τα ψηφιακά εργαλεία που παρέχουν στην πελατεία τους και ειδικότερα του Digital Banking, όπως επίσης και να βελτιώσουν ταυτόχρονα και τις εσωτερικές διαδικασίες τους για την απλούστευση και αυτοματοποίηση ροών εργασίας για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους. Στον ελληνικό χώροι οι συστημικές τράπεζες έχουν επενδύσει σημαντικούς πόρους και ποσά έτσι ώστε να εξελίσσουν συνεχώς τις ψηφιακές τους υπηρεσίες με στόχο να παρέχουν στους πελάτες καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης, ευελιξία, ταχύτητα και άμεση πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στα Τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίας. Η επιτάχυνση αυτή έγινε ολοένα και περισσότερο επιτακτική όταν ξέσπασε η πανδημία COVID-19 όπου έπρεπε να μετασχηματιστούν οι περισσότερες λειτουργίες και διαδικασίες για την εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πελατών. Με τις αλλαγές αυτές τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά μειώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά τους κόστη.Τεκμήριο Η επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη βιομηχανία τροφίμων(2021-06-25) Ανδρόνογλου, Αναστάσιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σαλαβού, Ελένη; Γιωτόπουλος, Ιωάννης; Τσακανίκας, ΆγγελοςΟ κλάδος τροφίμων και ποτών διαδραμάτιζε ανέκαθεν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στα πλαίσια της ελληνικής οικονομίας. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, παρατηρείται ένα διαρκώς εντεινόμενο ενδιαφέρον, δεδομένων των ριζικών αλλαγών οι οποίες συντελούνται σε όλα τα επίπεδα. Κομβική σε κάθε περίπτωση κρίνεται η έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού, υπό την έννοια πως οι επιχειρήσεις του κλάδου οφείλουν να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες έτσι ώστε αφενός να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους και αφετέρου να επιτύχουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή τους. Η παρούσα εργασία διερευνά τη διείσδυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εγχώρια βιομηχανία τροφίμων, έχοντας ως στόχο να αξιολογήσει την υπάρχουσα κατάσταση και να ιχνηλατήσει τις μελλοντικές τάσεις και στρατηγικές στο εν λόγω πεδίο. Χρησιμοποιώντας ένα δείγμα 247 επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων και ποτών, η πλειοψηφία των οποίων δραστηριοποιείται σε τομείς που αφορούν την αρτοποιία, τα φρούτα και λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το ελαιόλαδο και το κρέας, εξετάζονται οι επιμέρους πτυχές της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, σε συνδυασμό με διαρθρωτικά στοιχεία, όπως είναι ο αριθμός των εργαζομένων, το ύψος των επενδυτικών δαπανών και η γεωγραφική κατανομή του χαρτοφυλακίου πωλήσεων. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων στο SPSS εξάγεται το συμπέρασμα πως οι επιχειρήσεις, αν και σε μεγάλο βαθμό δείχνουν να αντιλαμβάνονται την ανάγκη για ψηφιακή μετάβαση, οι δράσεις οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή είναι μεμονωμένες. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι, κατά την ανάλυση συσχέτισης ούτε ο αριθμός των εργαζομένων αλλά ούτε και το ύψος των νέων επενδύσεων φαίνεται να σχετίζεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο κλάδος τροφίμων και ποτών βρίσκεται οριακά χαμηλότερα από το μέσο όρο των υπόλοιπων κλάδων, όσον αφορά στη συμμετοχή του στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Για να επιτευχθούν τα μέ-γιστα δυνατά οφέλη λοιπόν, απαιτείται μια συντονισμένη προσπάθεια προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, λαμβάνοντας υπόψη ένα ευρύ φάσμα στοιχείων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλο-ντος. Εξάλλου, πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό κλάδο με τις νέες τάσεις να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.Τεκμήριο Η επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο ESG των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα(2024-11-08) Αναγνωστοπούλου, Αντιγόνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Καρδαράς, ΔημήτριοςΗ μελέτη εξετάζει πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει τα πρότυπα ESG στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Ελλάδας (ΜΜΕ). Η μελέτη εξετάζει πώς η ψηφιοποίηση επηρεάζει τόσο την απόδοση της αγοράς όσο και τα αποτελέσματα ESG, εστιάζοντας σε ζητήματα όπως οι ψηφιακοί πόροι, η οργάνωση, η υιοθέτηση, η κουλτούρα, η καινοτομία, η διαχείριση και ο ανταγωνισμός. Για να βρει κρίσιμες πληροφορίες, η μελέτη χρησιμοποιεί μια ποικιλία αναλυτικών διαδικασιών όπως η ανάλυση παλινδρόμησης, η ANOVA και οι δοκιμές συσχέτισης. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η ψηφιακή υιοθέτηση βελτιώνει τόσο την απόδοση στην αγορά όσο και τα κριτήρια ESG, με την κουλτούρα ψηφιακής καινοτομίας να διαδραματίζει το ρόλο του μεσάζοντος για να ενισχύσει αυτές τις επιδράσεις. Επιπλέον, οι ψηφιακοί πόροι και η ψηφιακή οργάνωση έχουν σημαντική επίδραση στα ποσοστά ψηφιακής υιοθέτησης των ΜΜΕ, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την απόδοσή τους στην αγορά. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης θεωρητικές, πρακτικές και πολιτικές προτάσεις για να βοηθήσουν τις ΜΜΕ να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους, την απόδοσή τους και τη συμμόρφωσή τους με τα κριτήρια ESG. Συνολικά, η μελέτη τονίζει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αύξηση της βιωσιμότητας και της εμπορικής επιτυχίας των ελληνικών ΜΜΕ, ιδίως όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα, την απόδοση και τη συμμόρφωση με τους κανόνες ESG. Περιλαμβάνει επίσης λεπτομερή κεφάλαια σχετικά με την αξιολόγηση της βιβλιογραφίας, τη μεθοδολογία έρευνας, και την στατιστική ανάλυση, ακολουθούμενα από συζητήσεις για τα ευρήματα, τους περιορισμούς και τις κατευθύνσεις μελλοντικής έρευνας. Καταλήγοντας, η μελέτη βοηθά στην εμβάθυνση της κατανόησής μας σχετικά με τη σχέση μεταξύ ψηφιακού μετασχηματισμού και απόδοσης ESG στις ΜΜΕ, προσφέροντας σημαντικές γνώσεις τόσο για τους ακαδημαϊκούς όσο και για τις επιχειρήσεις.Τεκμήριο Η επίδραση των υπηρεσιών fintech στον τραπεζικό κλάδο(2018-03-30) Τσελέντης, Σπυρίδων Γ.; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Παπαδάκης, ΒασιλειοςΤο τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται ένα κύμα ανανέωσης και καινοτομίας το οποίο καιπροκαλεί σημαντικές αλλαγές τόσο στο παγκόσμιο όσο και στο εγχώριο χρηματοοικονομικό περιβάλλονμε πρωταγωνιστές τις τράπεζες. Η ραγδαία αλλαγή των προτιμήσεων του καταναλωτή, η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών, το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού καθώς και το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο συντείνουν στην ενίσχυση του φαινομένου του digital disruption και τη θέση των τεχνολογιών Fintech σε ρόλο πρωταγωνιστή των εξελίξεων στον τραπεζικό κλάδο. Το φαινόμενο αυτό καθώς κι η γενικότερη επίδρασή του στο ελληνικό χρηματοοικονομικό σύστημα παρουσιάζεται κι αναλύεται στην παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία έχει στηριχθεί τόσο σε εγχώρια όσο και σε διεθνή βιβλιογραφία. Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος όπουδιασαφηνίζεται ο όρος Fintech και παρουσιάζονται οι κλάδοι στους οποίος διαχωρίζεται. Ακολούθως στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εξελικτική πορεία αυτών τόσο στο εγχώριο όσο και στο παγκόσμιο στερέωμα κι έπεται στο τρίτο κεφάλαιο η ανάλυση των αλλαγών που επέφεραν στον χρηματοοικονομικό τομέα. Η εν λόγω ανάλυση αφορά τόσο στον τομέα των πληρωμών όσο και στον τομέα της αποταμίευσης, των επενδύσεων και του δανεισμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ηεπίδραση των Fintech στις συνήθειες των πελατών μέσα από τη συνέντευξη του κου Καλογεράκη Κωνσταντίνου, υπευθύνου της διεύθυνσης ψηφιακών καναλιών της Εθνικής Τράπεζας. Επιπρόσθετα για την περαιτέρω έρευνα αυτής της επίδρασης παρουσιάζεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας η οποία διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου το οποίο σχεδιάσθηκε με τη χρήση του surveymonkey.com και διαμοιράσθηκε ηλεκτρονικά. Στο κεφάλαιο πέντε εξετάζεται η σχέση μεταξύ των Fintech και του παραδοσιακού τραπεζικού περιβάλλοντος, όπου και μελετάται η πρόκληση που αυτές θέτουν στο υφιστάμενο χρηματοπιστωτικό σύστημα, η θέση που διατηρούν οι τράπεζες έναντι αυτού καθώς κι η δυνατότητα ύπαρξης και λειτουργίας ενός υβριδικού μοντέλου όπου θα συνυπάρχουν τόσο τα ψηφιακά όσο και τα παραδοσιακά τραπεζικά δίκτυα. Εν κατακλείδι στο κεφάλαιο έξι παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της συνολικής έρευνας που διεξήχθη στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας.Τεκμήριο Η ψηφιακή μετάβαση ως επιχειρηματικός επιταχυντής: η μελέτη περίπτωσης του Δήμου Πειραιά(2023-02-28) Γαβαθόπουλος Βασίλειος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος; Γιωτόπουλος, Ιωάννης; Τσακανίκας, ΆγγελοςΒασικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι τα αποτελέσματά της να μπορέσουν να ενταχθούν λειτουργικά ως μία σημαντική διάσταση στη στρατηγική του Δήμου Πειραιά, αλλά και ευρύτερα του επιχειρηματικού συνόλου που δραστηριοποιείται στα γεωγραφικά όριά του. H παρούσα εργασία φιλοδοξεί να συνεισφέρει: • στη μέτρηση και αποτύπωση του επιπέδου εισαγωγής τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις του Δήμου,• στην αποτύπωση της επίδρασης συγκεκριμένων δράσεων,• στην κατανόηση των αναγκών των επιχειρήσεων και των ευρύτερα εμπλεκομένων στην πορεία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό,• στη σχηματοποίηση συγκεκριμένων προτάσεων ανά κλάδο • στον σχεδιασμό και την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, πραγματοποιήθηκε εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση σε πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές. Παράλληλα, η εργασία περιλάμβανε και συλλογή εμπειρικών δεδομένων μέσω της υλοποίησης έρευνας πεδίου σε επιλεγμένες επιχειρήσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω προσωπικών τηλεφωνικών συνεντεύξεων, με την βοήθεια δομημένου ερωτηματολογίου και αξιοποιώντας web based εργαλείο. Ενδεικτικά, οι άξονες της έρευνας ήταν οι ακόλουθοι:• οι επενδύσεις σε ΤΠΕ από τις επιχειρήσεις ως ποσοστό του κύκλου εργασιών • τα σημαντικότερα οφέλη που αποκτώνται από τη χρήση νέων τεχνολογιών, • τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, • οι συνέργειες με άλλες δραστηριότητες της επιχείρησης οι οποίες ωφελούνται από την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, • ποσοτικά μετρήσιμα αποτελέσματα (αύξηση τζίρου, μείωση κόστους, αύξηση παραγωγικότητας), • ανάγκη για υποστηρικτικές δράσεις για βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των υιοθετούμενων εφαρμογών • τρόπος υποστήριξης της απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος• αξιολόγηση της ετοιμότητας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό• αποτύπωση πεδίων συνεργασίας με οργανισμούς και πολίτες• ζητήματα χρηματοδότησης και βιωσιμότηταςΓια την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS, και το λογισμικό υπολογιστικού φύλλου Microsoft Excel.Για τον εντοπισμό στατιστικά σημαντικής διαφοράς μεταξύ των μέσων όρων δύο συνόλων, έγινε χρήση του στατιστικού ελέγχου t-test για σύγκριση δύο συνόλων και One-way Anova για σύγκριση περισσότερων συνόλων. Για την εύρεση συσχετίσεων μεταξύ των διαφόρων μεταβλητών χρησιμοποιήθηκε ο δείκτης συνάφειας Pearson’s r.Τεκμήριο Ικανοποίηση των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες μετά την ψηφιακή μεταρρύθμιση(2022-10-09) Τζούρου, Μαρκέλλα-Παρθένα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καπερώνης, ΣταύροςΗ παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της ικανοποίησης των πολιτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα στην Ελλάδα. Ωστόσο, έμφαση δίνεται στις παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες. Η πανδημία Covid-19 επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημοσίου, μία διαδικασία που έχει ξεκινήσει σε μεγάλο βαθμό ήδη από τις αρχές του 21ου αιώνα. Ως στόχοι τίθενται η μείωση του κόστους παροχής των δημοσίων υπηρεσιών, αλλά και η μεγαλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των πολιτών. Η διερεύνηση του ζητήματος ικανοποίησης των χρηστών ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι ανεπαρκής. Τα τελευταία χρόνια έχει επιταχυνθεί η ψηφιοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών. Απώτεροι στόχοι είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους του δημοσίου, η μείωση της γραφειοκρατίας και η αύξηση της ικανοποίησης των πολιτών από τις συναλλαγές τους με το δημόσιο. Ως εκ τούτου, η εργασία αποσκοπεί στην εξέταση της ικανοποίησης των Ελλήνων πολιτών από τις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους φορείς χάραξης της ψηφιακής πολιτικής και διακυβέρνησης, προκειμένου να βελτιώσουν τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού του ελληνικού δημοσίου.Τεκμήριο Μελέτη των παραγόντων που καθορίζουν την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού και οι προοπτικές του Metaverse για της ελληνικές επιχειρήσεις(2024-03-12) Νάκος, Αναστάσιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Φραΐδάκη, Αικατερίνη; Αγοράκη, Μαρία-Ελένη; Μαμάκου, ΞένηΗ ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας και η ευρεία υιοθέτηση των εφαρμογών της, έχουν ανατρέψει τις πρακτικές των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων και έχουν αναδιαμορφώσει τα ίδια τα θεμέλια των οικονομικών συστημάτων. Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό, ότι οι σημερινοί αγοραστές, ιδίως οι "ψηφιακοί ιθαγενείς", που μεγάλωσαν με τους υπολογιστές και το Διαδίκτυο, έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση και άνεση με αυτές τις τεχνολογίες και έχουν φέρει επανάσταση στις διαδικασίες ανακάλυψης, απόκτησης και χρήσης προϊόντων. Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, ανοίγουν το δρόμο για την αποτελεσματικότερη και πιο συντονισμένη παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών. Αναμφισβήτητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν έχει την ίδια εφαρμογή σε όλους τους οργανισμούς. Ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε οργανισμού θα πρέπει να σχεδιαστεί και το αντίστοιχο επιχειρηματικό μοντέλο. Παρόλο αυτά οι παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία ενός ψηφιακού μετασχηματισμού μπορεί να είναι κοινοί για όλους τους οργανισμούς. Η εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας είναι εδώ, καθιστώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό μια αναγκαιότητα. Κατά την 4η βιομηχανική επανάσταση, που χαρακτηρίζεται από τη δια-συνδεσιμότητα, την ευφυή αυτοματοποίηση και τη συμβολή του φυσικού, του ψηφιακού και του βιολογικού σύμπαντος, όλο και περισσότερες ψηφιακές τεχνολογικές έννοιες έχουν γίνει πραγματικότητα. Νέες ψηφιακές τεχνολογίες αναπτύσσονται και αρχίζουν να συμβάλλουν στον ψηφιακό σχηματισμό επιχειρήσεων. Μερικές από τις κυριότερες ψηφιακές τεχνολογίες είναι: το Υπολογιστικό Νέφος (Cloud Computing), η Διευρυμένη Πραγματικότητα (Extended Reality), η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), η Μάθηση Μηχανής (Machine Learning), η Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity), η Ανάλυση Δεδομένων Μεγάλου Όγκου (Big Data Analysis), τα Αυτόνομα Ρομπότ (Autonomous Robots), τα Ψηφιακά Δίδυμα (Digital Twins), η Αλυσίδα Συστοιχιών (Blockchain), η Αυτοματοποίηση Ρομποτικών Διαδικασιών (Robotic Process Automation), η Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών (Application Programming Interface) και η Τρισδιάστατη Εκτύπωση (3D Printing). Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των τεχνολογιών είναι η συνδεσιμότητα, η οποία θα ρέει παντού σαν τον ηλεκτρισμό (Paw Research Center, 2014) καθώς και η δυνατότητα τους να αλληλοσυνδέονται και να αλληλοενισχύονται, να χτίζουν η μία τεχνολογία πάνω στην άλλη δημιουργώντας μία ψηφιακή οικοσύσταση. Όλες αυτές οι ψηφιακές τεχνολογίες, μπορούν να συνδυαστούν μέσα σε μία κοινή πλατφόρμα, αυτή του Metaverse (extended reality). Οι προοπτικές που μπορεί να προσφέρει το Metaverse από το εμπόριο, την τέχνη, τα μέσα ενημέρωσης και τη διαφήμιση έως το gaming, την κοινωνική συνεργασία (σε επιχειρήσεις και εκπαίδευση) και την υγειονομική περίθαλψη, είναι ανεκτίμητες. Ωστόσο υπάρχει διστακτικότητα από τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις, κάτι που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μελλοντική τους βιωσιμότητα.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »
