ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία: εφαρμογές της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC)
Εναλλακτικός τίτλος :Human resource management in shipping: enforcements of the MaritIme Labour Convention (MLC)
Δημιουργός :Σκαρλάτου, Ευαγγελία
Συντελεστής :Πατσιούρας, Χρήστος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σιώμκος, Γεώργιος (Εξεταστής)
Ψιλούτσικου, Μαρίνα (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :132σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7967
Περίληψη :Η σημασία της συγκεκριμένης έρευνας συνδέεται με την διττή πρόκληση να αποτυπωθεί τόσο ο βαθμός εφαρμογής της MLC στην ελληνική ναυτιλία όσο και ο βαθμός επίδρασης αυτής της εφαρμογής στο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών από τους όρους παροχής της εργασίας τους. Υλικό-Μέθοδος: Στην συγκεκριμένη εργασία η μέθοδος έρευνας που χρησιμοποιήθηκε είναι η μέθοδος της προσωπικής συνέντευξης μέσω δομημένου ερωτηματολογίου με παράλληλη αξιοποίηση ανάλογων ερευνητικών εγχειρημάτων που έχουν προηγηθεί της έρευνας μας. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο έως και τον Δεκέμβριο του 2019, με το τελικό δείγμα να ανέρχεται στον αριθμό των 112. Ως μέθοδος στατιστικής ανάλυσης πέραν της περιγραφής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση διακύμανσης, το Kruskal-Wallis test και η ανάλυση συσχέτισης ενώ εφαρμόστηκε το test Kolmogorov-Smirnov και ο συντελεστής εσωτερικής συνοχής Cronbach's Alpha. Δομή: Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σημασία της διοίκησης ανθρώπινων πόρων για την δόμηση ενός υγιούς επαγγελματικού περιβάλλοντος το οποίο επηρεάζει σε καθοριστικό βαθμό την εργασιακή απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού.Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην δρομολόγηση ενός μοντέλου Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στον χώρο της ναυτιλίας, ενώ γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην σημασία ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου τόσο για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις όσο και για τους ίδιους τους ναυτικούς.Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του ρόλου του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, όπως και της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.Στο τέταρτο κεφάλαιο επιχειρείται η θεωρητική θεμελίωση της παρούσας εργασίας με την διαμεσολάβηση πρότερων ερευνητικών πορισμάτων και εγχειρημάτων.Στο πέμπτο και έκτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας, οι υποθέσεις, τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν, το δείγμα, γίνεται περιγραφή του υλικού, καθώς και στατιστική ανάλυση των ευρημάτων.Στο κεφάλαιο επτά παρουσιάζονται τα συμπεράσματα καθώς και οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας, ενώ αρθρώνονται συγκεκριμένες προτάσεις για διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας.
The importance of this research is related to the dual challenge to capture both the degree of enforcement of the MLC in Greek shipping and the degree of the impact of this enforcement on the level of satisfaction of seafarers with the terms of their work.Material & Method: In the present study the research method that used is the method of personal interview through a structured questionnaire with parallel utilization of similar research projects that have preceded in our research. The data collection took place from October to December 2019, with the final sample amounting to 112.The instruments that are used in the study included the description of the data, the t-test Anova, the Kruskal- Wallis test, the correlation analysis, the test Kollmogorov -Smirnov and the Cronbach's Alpha. Structure: The first chapter presents the importance of human resource management for building a healthy professional environment which has a decisive impact on the performance of human resources.The second chapter emphasizes the launch of a model of Human Resources Management in the field of shipping, while special mention is made of the importance of such a model for both shipping companies and the seafarers themselves.The third chapter analyzes the role of the IMO, the ILO, as well as the MLC.In the fourth chapter the theoretical foundation of the present work is attempted through the mediation of previous research findings and projects.The fifth and sixth chapter present the research methodology, the hypotheses, the questionnaires used, the sample, the description of the material and the statistical analysis of the findings.Chapter seven presents the conclusions as well as the limitations of the research, while specific proposals for further research are articulated.
Λέξη κλειδί :Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας
Ναυτικοί
Ικανοποίηση
Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας
Διεθνής Οργάνωση Εργασίας
Maritime Labour Convention (MLC)
Seafarers
Satisfaction
International Maritime Organization (IMO)
International Labour Organization (ILO)
Ημερομηνία έκδοσης :05-03-2020
Ημερομηνία κατάθεσης :27-08-2020
Ημερομηνία αποδοχής :27-08-2020
Δικαιώματα χρήσης :Free
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Skarlatou_2020.pdf

Τύπος: application/pdf