ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η επίπτωση των εταιρικών ανταγωνιστικών στρατηγικών στις τρείς διαστάσεις της απόδοσης
Εναλλακτικός τίτλος :The impact of competitive strategies on triple-ottom performance approach.
Δημιουργός :Χαραλαμπίδης, Δημήτριος
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Σαλαβού, Ελένη (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :81σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7892
Περίληψη :Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σύνδεση των τεσσάρων στρατηγικών, όπως αυτές προκύπτουν από την ανάλυση των 21 διαστάσεων της έρευνας των Dess & Davis (1984) σε τέσσερις επιμέρους στρατηγικές, οι οποίες είναι η στρατηγική κόστους, η στρατηγική διαφοροποίησης, η στρατηγική εστίασης στο κόστος και η στρατηγική εστίασης στην διαφοροποίηση. Σε δεύτερο επίπεδο, η διπλωματική εργασία προσπαθεί να συνδέσει τις τέσσερις αυτές στρατηγικές με τις τέσσερις διαστάσεις της εταιρικής απόδοσης, ήτοι εκείνης της απόδοσης που αναφέρεται σε χρηματοοικονομικά στοιχεία, σε εκείνη που αναφέρεται σε μη οικονομικούς δείκτες, σε εκείνη που αναφέρεται στους περιβαλλοντικούς δείκτες και σε εκείνη που αναφέρεται στους κοινωνικούς δείκτες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και ειδικότερα από την ανάλυση συσχέτισης προκύπτει ότι όλες οι συσχετίσεις ανάμεσα στις τέσσερις διαστάσεις της εταιρικής απόδοσης και των τεσσάρων στρατηγικών, είναι θετικές, γεγονός που ερμηνεύεται ως θετική συμβολή των τεσσάρων στρατηγικών στα αποτελέσματα των διαφόρων δεικτών απόδοσης. Αναφορικά με τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση παλινδρόμησης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εταιρίες που στοχεύουν στην στρατηγική κόστους έχουν θετικά αποτελέσματα στους χρηματοοικονομικούς δείκτες απόδοσης, η στρατηγική διαφοροποίησης επηρεάζει με στατιστικά σημαντικό τρόπο την βελτίωση των κοινωνικών δεικτών απόδοσης και η στρατηγική εστίασης στην διαφοροποίηση επηρεάζει με στατιστικά σημαντικό τρόπο την βελτίωση των περιβαλλοντικών δεικτών απόδοσης. Μόνον η στρατηγική εστίασης κόστους δεν φαίνεται να συνδέεται με στατιστικά σημαντικό τρόπο με τους μη οικονομικούς δείκτες απόδοσης και να επηρεάζει και αυτή τους χρηματοοικονομικούς δείκτες.
The purpose of this diploma thesis is to link the four strategies as they emerge from the analysis of the 21 dimensions of Dess & Davis's (1984) research into four sub-strategies, namely cost strategy, diversification strategy, focus on cost strategy and focus on diversification strategy. On a second level, the thesis attempts to link these four strategies to the four dimensions of corporate performance, namely that of financial indicators, that of non-financial indicators, that of environmental indicators and the one that refers to social indicators. According to the results of the research and in particular the correlation analysis, it is found that all the correlations between the four dimensions of corporate performance and the four strategies are positive, which is interpreted as a positive contribution of the four strategies to the results of the different performance indicators. Regarding the conclusions drawn from the regression analysis, it should be noted that the companies that target the cost strategy have positive effects on the financial performance indicators; the diversification strategy has a statistically significant effect on the improvement of social performance indicators and the focus on diversification strategy has a statistically significant effect on improving environmental performance indicators. Only the cost-focusing strategy does not appear to be statistically significant in relation to non-economic performance indicators and it seems that it affects financial indicators as well.
Λέξη κλειδί :Εταιρική στρατηγική
Δείκτες απόδοσης
Στρατηγική κόστους
Στρατηγική διαφοροποίησης
Corporate strategy
Performance indicators
Cost strategy
Diversification strategy
Ημερομηνία έκδοσης :24-09-2019
Ημερομηνία κατάθεσης :20-07-2020
Ημερομηνία αποδοχής :20-07-2020
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Charalampidis_2019.pdf

Τύπος: application/pdf