ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :A heuristic algorithm for the fuel delivery problem
Εναλλακτικός τίτλος :Ένας ευρετικός αλγόριθμος για το πρόβλημα διανομής καυσίμων
Δημιουργός :Μπούκοσης, Δημήτριος
Boukosis, Dimitrios
Συντελεστής :Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος (Επιβλέπων καθηγητής)
Μούρτος, Ιωάννης (Εξεταστής)
Μπουρνέτας, Απόστολος (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :76p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7393
Περίληψη :During recent years distribution systems have become increasingly complex. Thisdevelopment is partly due to the high number of company mergers which leavedistribution planners with ever bigger and complex problems. Another fact complicating distribution is the increased focus on timeliness in the distribution chains,as intelligent planning offers potential savings in capital bindings in costs relatedto stock and distribution. In other words, time has become an extremely valuableresource. Nowadays most distribution systems must operate under strict temporalrestrictions. This fact has caused an increasing interest in dynamic transportationmodels and systems in which data are considered to be time-dependent.In this thesis the multi-compartment counterpart of the conventional vehicle routingproblem will be studied. The traditional vehicle routing problem (VRP) consists ofconstructing minimum cost routes for the vehicles to follow so that the set of customersare visited exactly once. The VRP is an important subproblem in a widerange of distribution systems and a lot of effort has been devoted to research on variousaspects of the VRP. However, most of the times different distribution planningproblems may arise in the everyday life. Counterparts of the problem need to besolved, because there are different constraints for each business.The thesis begins by introducing the vehicle routing problem and its counterpartsand discussing the differences between them. The existing literature and its counterpart,the Multi-Compartment VRP is explained later, and the problem descriptionis following, along with an extended explanation of the methodology used to tacklethe problem. Lastly, there have been many tests with various datasets, and the computational results will be presented.
Τα τελευταία χρόνια τα συστήματα διανομής έχουν γίνει όλο και πιο πολύπλοκα. Αυτήη ανάπτυξη οφείλεται εν μέρει στον υψηλό αριθμό επιχειρήσεων, οι οποίες εγκαταλείπουν τη χειροκίνητη δρομολόγηση με όλο και πιο αυτοματοποιημένα συστήματα. Ένα άλλο γεγονός που περιπλέκει τη δρομολόγηση είναι η αυξημένη εστίαση στην επικαιρότητα στις αλυσίδες διανομής, καθώς ο ευφυής σχεδιασμός προσφέρει δυνητική εξοικονόμηση στις δεσμεύσεις κεφαλαίου σε σχέση με το κόστος στο απόθεμα και τη διανομή. Με άλλα λόγια, ο χρόνος έχει γίνει εξαιρετικά πολύτιμος πόρος. Σήμερα τα περισσότερα συστήματα διανομής πρέπει να λειτουργούν υπό αυστηρούς χρονικούς περιορισμούς. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για δυναμικές μεταφορές και αυτοματοποιημένα συστήματα στα οποία τα δεδομένα εξαρτώνται από το χρόνο.Σε αυτή τη διατριβή το υποπρόβλημα πολλαπλών διαμερισμάτων του συμβατικού προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων θα μελετηθεί. Το παραδοσιακό πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων (VRP) αποτελείται από ελάχιστες διαδρομές κόστους που πρέπει να ακολουθήσουν τα οχήματα έτσι ώστε επισκέπτονται το σύνολο των πελατών ακριβώς μία φορά. Το πρόβλημα διανομής καυσίμων είναι ένα σημαντικό υποπρόβλημα σε ένα ευρύ φάσμα συστημάτων διανομής και μεταφορών και έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για την έρευνα σε διάφορες πτυχές του. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές διαφορετικά προβλήματα σχεδιασμού διανομής μπορεί να προκύψουν στην καθημερινή ζωή. Οι διαφορετικές παραλλαγές του προβλήματος πρέπει να επιλυθούν, λόγω των πολλών διαφορετικών περιορισμών σε κάθε κομμάτι της διανομής.Η εργασία αρχίζει με την εισαγωγή του προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων και των παραλλαγών του, όπου παρουσιάζονται οι διαφορές μεταξύ τους. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία καθώς και το υποπρόβλημα, το VRP πολλαπλών διαμερισμάτων, εξηγείται αργότερα. Την περιγραφή του προβλήματος ακολουθείται από την εκτενή εξήγηση της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του πρόβληματος. Τέλος, έγιναν πολλές δοκιμές με διάφορα σύνολα δεδομένων και θα παρουσιαστούν τα υπολογιστικά αποτελέσματα.
Λέξη κλειδί :Συνδυαστική Βελτιστοποίηση
Μεθευρετικοί αλγόριθμοι
Πρόβλημα Δρομολόγησης Οχημάτων
Αλγόριθμοι
Πρόβλημα Διανομής Καυσίμων
Combinatorial Optimization
Metaheuristics
Vehicle Routing Problem
Algorithms
Fuel Delivery Problem
Διαθέσιμο από :2019-11-08 11:04:49
Ημερομηνία έκδοσης :02/19/2019
Ημερομηνία κατάθεσης :2019-11-08 11:04:49
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Boukosis_2019.pdf

Τύπος: application/pdf