ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Εναλλακτικός τίτλος :Use of augmented reality (AR) in e-commerce
Δημιουργός :Ζόγκα, Μελανή
Συντελεστής :Σκαρμέας, Διονύσιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Μπάλτας, Γεώργιος (Εξεταστής)
Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :68σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10997
Περίληψη :Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) έχει επηρεάσει ουσιαστικά πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής, είτε πρόκειται για τον επαγγελματικό χώρο είτε για την προσωπική καθημερινότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, το e-Commerce προσπαθεί να αξιοποιήσει την τεχνολογική άνθιση δημιουργώντας αξία για τον πελάτη. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο που ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΑR), μέσω εφαρμογών για κινητές συσκευές και ιστότοπους. Ιδιαίτερα, η αναγνώριση της σπουδαιότητας της AR, έχει απασχολήσει, τόσο το κοινό από τους επιχειρηματικούς κύκλους του λιανεμπορίου όσο και από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Παρόλα αυτά, παρατηρείται περιορισμένη έρευνα σχετικά με τον κατανοητικό παράγοντα του χρήστη κατά τη διαδικασία χρήσης μιας εφαρμογής AR. Άτομα που διαθέτουν έντονη εσωτερική επιθυμία για αφή, γνωστή και ως "αυτοτελής ανάγκη για αφή", συχνά αντιμετωπίζουν αίσθηση στέρησης κατά διαδικασία της OnLine αγοράς, καθώς δεν είναι σε θέση να αγγίξουν ή να αισθανθούν φυσικά τα προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Η AR έχει αναδειχθεί ως μια τεχνολογία που επικεντρώνεται στον καταναλωτή, προσφέροντας στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες καταναλωτή στο e-Commerce. Στόχος αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει εάν η AR μέσα από χαρακτηριστικά της, όπως η αντιλαμβανόμενη πληροφόρηση, η αντιλαμβανόμενη ευχαρίστηση και η αλληλεπίδραση, μπορεί να λειτουργήσει ως αντισταθμιστικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση της επιφυλακτικότητας των καταναλωτών για ολοκλήρωση μιας αγοράς OnLine, ιδίως εκείνων που έχουν υψηλή αυτοτελή ανάγκη για αφή.Στο πλαίσιο της έρευνας, αρχικά μελετήθηκαν επιστημονικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο ίδιο πεδίο και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα. Σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο και μέσα από αυτό συλλέχθηκαν εκατό εξήντα απαντήσεις από καταναλωτές που μοιράστηκαν την άποψη τους σε σχέση με την αγορά προϊόντων μέσα εφαρμογών που ενσωματώνουν τεχνολογία AR.Πρωτίστως, μελετήθηκε η σημασία της χρήσης της εφαρμογής AR στα ηλεκτρονικά καταστήματα στην αλληλεπίδραση του καταναλωτή για αγορές OnLine, μέσω των μεταβλητών της αντιλαμβανόμενης πληροφόρησης και ευχαρίστησης. Μετέπειτα,επιβεβαιώθηκαν οι θετικές συσχετίσεις μεταξύ της πρόθεσης για χρήση, της πρόθεσης για αγορά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων που χρησιμοποιούν εφαρμογές AR και της πρόθεση για WοM.Τα ευρήματα εμπλουτίζουν τη βιβλιογραφία του μάρκετινγκ και της συμπεριφοράς του καταναλωτή, εστιάζοντας στο ρόλο της αξιοπιστίας κατά την αξιολόγηση αποδοχής των νέων τεχνολογιών, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ τις ευκαιρίες της αναδυόμενης τεχνολογίας του AR στο e-Commerce, αποδεικνύοντας ότι έχει πολλές δυνατότητες , ικανοποιώντας και δημιουργώντας θετική στάση στους καταναλωτές.. Βάση των ευρημάτων, υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα και εφαρμογές.
The rise of e-commerce has significantly impacted various aspects of everyday life, whether in the professional sphere or personal daily activities. In this context, e-commerce seeks to leverage technological advancements to create value for the customer. This represents an innovative business model that incorporates new technologies such as Augmented Reality (AR) through mobile applications and websites. Particularly, the recognition of the importance of AR has engaged both the public in retail business circles and the academic community. However, there is limited research on the user's cognitive factor during the process of using an AR application.Individuals with a strong internal desire for touch, also known as "haptic need," often experience a sense of deprivation in the online shopping process, as they are unable to touch or physically feel the products they are interested in purchasing. AR has emerged as a consumer-focused technology, offering businesses the opportunity to create new consumer experiences in e-commerce. The goal of this research is to explore whether AR, through features such as perceived information, perceived enjoyment, and perceived interaction, can serve as a compensatory mechanism to address consumer hesitancy in completing an online purchase, especially for those with a high haptic need.In the research framework, scientific studies conducted in the same field were initially reviewed, followed by quantitative research. A questionnaire was designed, and through it, one hundred responses were collected from consumers who shared their opinions regarding purchasing products through applications incorporating AR technology.Firstly, the importance of using AR applications in online stores in the consumer's engagement for online purchases was studied through the variables of perceived information and enjoyment. Subsequently, positive correlations were confirmed between the intention to use, the intention to purchase through electronic stores using AR applications, and the intention for Word of Mouth (WOM) recommendations.The findings enrich the literature on marketing and consumer behavior, focusing on the role of trust in assessing the acceptance of new technologies. At the same time, it presents marketing professionals with opportunities in the emerging AR technology in e-commerce, demonstrating its potential to satisfy and create a positive attitude among consumers. Based on the findings, there is a great deal of interest in further research and applications in this field.
Λέξη κλειδί :Επαυξημένη πραγματικότητα
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Εμπειρία χρήστη
Αντιλαμβανόμενη πληροφόρηση
Αντιλαμβανόμενη ευχαρίστηση
Augmented Reality (ΑR)
E-commerce
User experience
Perceived informativeness
Perceived enjoyment
Διαθέσιμο από :2024-01-27 15:45:21
Ημερομηνία έκδοσης :22-12-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-01-27 15:45:21
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Zogka_2023.pdf

Τύπος: application/pdf