ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :The importance of music congruence and its influence on consumer behaviour
Εναλλακτικός τίτλος :Η σημασία της μουσικής συνάφειας και η επιρροή της στην καταναλωτική συμπεριφορά
Δημιουργός :Παπαστάμου, Ήβη-Άννα
Papastamou, Ivi-Anna
Συντελεστής :Karantinou, Kalipso (Επιβλέπων καθηγητής)
Argouslidis, Paraskevas (Εξεταστής)
Baltas, George (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :95p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10455
Περίληψη :Η μουσική είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την καθημερινή μας ζωή επηρεάζοντας τις γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές μας αντιδράσεις. Η μουσική έχει αναλυθεί στο παρελθόν σε σχέση με την επιρροή της στους καταναλωτές. Ωστόσο, η παρούσα διατριβή προσπαθεί να καλύψει το κενό όσον αφορά τις μουσικές πτυχές που δεν έχουν αναλυθεί προηγουμένως, όπως η σύνδεση μεταξύ της αφοσίωσης των πελατών και της μουσικής που ταιριάζει με την ατμόσφαιρα και το κατά πόσον η προτιμώμενη μουσική έχει μεγαλύτερη επιρροή από τη μουσική που ευθυγραμμίζεται με το περιβάλλον. Αυτή η διατριβή ανέλυσε τη μουσική ως παράγοντα περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των διαδικτυακά διανεμημένων ερωτηματολογίων, ώστε να κατανοηθεί η συνειδητή πτυχή των συμπεριφορικών απαντήσεων των πελατών. Έτσι, επικεντρώνεται κυρίως σε πτυχές που μπορούν να μετρηθούν, όπως τα χρήματα και ο χρόνος που δαπανάται. Η πρώτη μουσική διάσταση που αναλύθηκε ήταν η παρουσία μουσικής. Αυτό αργότερα αναλύθηκε σε συνάφεια μουσικής - ο βαθμός στον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ότι η μουσική υπόκρουση είναι κατάλληλη για το κεντρικό μήνυμα που μεταδίδεται και την προτιμώμενη μουσική. Αναλύθηκε διεξοδικά η συσχέτιση μεταξύ της μουσικής συνάφειας και της προτίμησης των καταναλωτών καθώς και η μεσολαβητική επίδραση που έχουν τόσο το φύλο όσο και η ηλικία του ερωτώμενου στις αντιδράσεις τους. Ως αποτέλεσμα, ήταν ευκολότερο να ανιχνευθούν στατιστικά σημαντικές επιδράσεις σε πιο στενές ομάδες εξαρτημένων μεταβλητών παρά σε ευρύτερες. Όσον αφορά τις επιπτώσεις, η παρούσα εργασία βοηθά τους επαγγελματίες να καταλήξουν σε αξιόπιστα συμπεράσματα που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να σχεδιάσουν το πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό περιβάλλον. Όσον αφορά τις κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα, υπάρχει ανάγκη για πειραματικές μελέτες υψηλότερης μεθοδολογικής ποιότητας προκειμένου να ανανεωθούν τυχόν υποθέσεις που διατυπώθηκαν καθώς και να δοθούν βελτιωμένα αποτελέσματα. Τέλος, αναγνωρίζεται η ανάγκη για έρευνες αντιγραφής που στοχεύουν στη δοκιμή της γενίκευσης των αποτελεσμάτων σε διαφορετικά περιβάλλοντα μελέτης ή τύπους συμμετεχόντων.
Music is a significant ambient factor that influences individuals in their everyday life by influencing our cognitive, emotional and behavioural responses. Μusic has been previously analysed in relation to its influence on consumers. The current thesis however tries to fill in the gap in terms of music aspects which have not been previously analysed, such as the connection amongst customer loyalty and music matching the surrounding atmosphere and whether preferred music is more influential than music aligned with the ambient. This thesis analysed music as an ambient factor by using the method of online distributed questionnaires, so to understand the conscious aspect of the behavioural responses of customers. The current body of work focuses mostly on aspects that can be measured such as money and time spent. The first music dimension that was analysed was the presence of background music. This was later broken down to congruent music - the degree to which consumers perceive that background music is appropriate for the central message being communicated, and preferred music. The correlation between congruent music and consumer loyalty was thoroughly analysed as well as the mediating effect that both the gender and the age of the respondent have on their reactions. As a result, it was easier to detect statistically significant effects in finer dependent variable groups than in broader ones. In terms of managerial implications, it helps professionals to reach robust conclusions that could help them design the more efficient and effective servicescape. In terms of directions for future research, there is a need for experimental studies of higher methodological quality in order to renew any assumptions that were drawn as well as provide improved outcomes. Finally, a need for replication investigations that aim to test the generalizability of results in different study settings or types of participants is recognised.
Λέξη κλειδί :Καταναλωτική συμπεριφορά
Μουσική
Συνάφεια
Consumer behavior
Music
Congruence
Διαθέσιμο από :2023-04-24 14:55:11
Ημερομηνία έκδοσης :27-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-24 14:55:11
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Papastamou_2023.pdf

Τύπος: application/pdf