ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εμπειρική διερεύνηση παραγόντων επηρεασμού της αγοραστικής πρόθεσης για νοσταλγικά προϊόντα
Εναλλακτικός τίτλος :An empirical investigation into predictors of consumers' product nostalgia proneness
Δημιουργός :Γεωργιάδη, Χριστίνα
Συντελεστής :Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Επιβλέπων καθηγητής)
Μπάλτας, Γεώργιος (Εξεταστής)
Παινέσης, Γρηγόριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :63σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10315
Περίληψη :Η σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία χαρακτηρίζεται από υψηλή προσφορά προϊόντων προηγμένης τεχνολογίας και προσωποποιημένης προσέγγισης. Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ευρύτερη τάση για αγορά νοσταλγικών προϊόντων, λόγω της υπερπληθώρας νέων εξελιγμένων προϊόντων στην αγορά, η οποία ίσως τελικά και να οδηγεί σε αποστροφή των καταναλωτών έναντι της επιθυμητής προσέλκυσής τους. Η τάση αυτή των καταναλωτών φυσικά έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον για περαιτέρω διερεύνηση και στην επιστήμη του Μάρκετινγκ και αποτελεί το πεδίο μελέτης του παρόντος ερευνητικού έργου. Στόχος επομένως της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση του φαινομένου της νοσταλγικής κατανάλωσης και συγκεκριμένα της πρόθεσης των καταναλωτών για αγορά νοσταλγικών προϊόντων, η οποία αποτελεί την εξαρτημένη μεταβλητή της έρευνας. Για την υλοποίηση λοιπόν του εν λόγω στόχου, διεξήχθη εμπειρική ποσοτική έρευνα η οποία συνέδεσε την εξαρτημένη μεταβλητή με την γενική ροπή για νοσταλγία αλλά και με το φύλο. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, αυξανομένης της γενικής τάσης για νοσταλγία αυξάνεται και η αγοραστική πρόθεση για νοσταλγικά προϊόντα. Επίσης, οι γυναίκες φαίνεται να εμφανίζουν υψηλότερη πρόθεση για αγορά νοσταλγικών προϊόντων εν συγκρίσει με τους άνδρες. Στο ίδιο πλαίσιο διερευνώνται και η ανάγκη για κοινωνική σύνδεση, η καινοτομικότητα των ατόμων, ο υλισμός ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητας των καταναλωτών όπως και η δημογραφική μεταβλητή της ηλικίας. Ωστόσο τα ευρήματα δεν γενικεύονται στον πληθυσμό, λόγω περιορισμών κατά τη διεξαγωγή της έρευνας. Τα ευρήματα που ισχύουν στον πληθυσμό και αναφέρθηκαν παραπάνω, συνεισφέρουν στην επέκταση, επαλήθευση αλλά και διαλεύκανση αντικρουόμενων απόψεων σε θεωρητικό επίπεδο και παράλληλα προσφέρουν κατεύθυνση σε πρακτικό επίπεδο σε ότι αφορά το μάρκετινγκ για νοσταλγικά προϊόντα.
The modern consumer society is characterized by a high supply of advanced technology products with a personalized approach. Nowadays, there has been a broader trend towards the purchase of nostalgic products due to the overabundance of new and advanced products on the market, which may lead to consumer aversion instead of the desired attraction. This tendency in consumer behavior has of course aroused interest for further exploration in the marketing field. Therefore, the objective of this dissertation is to investigate the phenomenon of nostalgic consumption and more specifically the consumers’ purchasing intention for nostalgic products, which is the dependent variable of the research. To achieve this objective, an empirical quantitative study was conducted that linked the dependent variable with the general tendency for nostalgia as well as gender. According to the research findings, an increase in the general trend of nostalgia increases the purchase intention for nostalgic products. Additionally, women appear to have a higher intention to purchase nostalgic products compared to men. The same framework also explores the need for social connectedness, innovativeness, materialism as well as the age of consumers. However, the findings reported in this study are subject to limitations. Finally, the findings that apply to the population contribute to the extension, verification, and clarification of conflicting views at a theoretical level, and provide direction regarding marketing for nostalgic products, as far as practical implementations are concerned.
Λέξη κλειδί :Νοσταλγία του καταναλωτή
Τάση για νοσταλγία
Πρόθεση αγοράς
Φύλο
Product nostalgia
Nostalgia proneness
Willingness to buy
Gender
Διαθέσιμο από :2023-04-04 01:01:14
Ημερομηνία έκδοσης :13-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-04 01:01:14
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Georgiadi_2023.pdf

Τύπος: application/pdf