ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εμπειρική διερεύνηση της στάσης και της αγοραστικής πρόθεσης των καταναλωτών για οργανικά προϊόντα
Εναλλακτικός τίτλος :Empirical investigation on the attitude and purchase intention of consumers towards organic products
Δημιουργός :Μπούζα, Βασιλική
Συντελεστής :Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Επιβλέπων καθηγητής)
Μπάλτας, Γεώργιος (Εξεταστής)
Παινέσης, Γρηγόριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :117σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10286
Περίληψη :Τα οργανικά προϊόντα κερδίζουν διαρκώς έδαφος τα τελευταία έτη. Μάλιστα η πανδημία Covid – 19 εκτιμάται ότι αναμένεται να οδηγήσει σ’ ένα αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών ως προς την υγεία τους, ευνοώντας με αυτόν τον τρόπο την αγορά οργανικών προϊόντων. Σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο, η διαμόρφωση θετικών στάσεων έναντι των οργανικών προϊόντων ενδεχομένως να κρίνεται αναγκαία για τη διεύρυνση της κατανάλωσής τους. Στόχος: Η συγκεκριμένη έρευνα επιχείρησε να μελετήσει 1) την σχέση μεταξύ της στάσης των καταναλωτών ως προς τα οργανικά προϊόντα με κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών, 2) την σχέση μεταξύ της στάσης των καταναλωτών ως προς τα οργανικά προϊόντα με ψυχομετρικές μεταβλητές καθώς και 3) την σχέση μεταξύ της στάσης και της αγοραστικής πρόθεσης των καταναλωτών. Μεθοδολογία: Στην παρούσα έρευνα συμπεριλήφθηκε ένα δείγμα 311 ενηλίκων, το οποίο συγκεντρώθηκε μέσω του διαδικτύου. Οι συμμετέχοντες προχώρησαν στην συμπλήρωση ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς, τα οποία αφορούσαν κοινωνικο-δημογραφικές παραμέτρους, τις στάσεις τους ως προς τα οργανικά προϊόντα, την πρόθεση αγοράς αυτών, την έδρα ελέγχου υγείας, την αυτοαποτελεσματικότητα, την αντιλαμβανόμενη υποστήριξη από τον κοινωνικό περίγυρο, καθώς και την αντιλαμβανόμενη επίδραση του στρες της πανδημίας. Στην συνέχεια, η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Με βάση την ανάλυση των δεδομένων, προέκυψαν οι κάτωθι στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις. Πρώτον, οι στάσεις των καταναλωτών ως προς τα οργανικά προϊόντα παρουσίασαν μια θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση με την κοινωνική υποστήριξη, δεύτερον η εσωτερική έδρα ελέγχου υγείας παρουσίασε μια θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τις στάσεις για τα οργανικά προϊόντα και τέλος η αγοραστική πρόθεση παρουσίασε μια θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τις στάσεις των καταναλωτών ως προς τα οργανικά προϊόντα.
Organic products have been gaining ground in recent years. In fact, the COVID-19 pandemic is seen as an occurrence that is expected to lead to an increasing consumer interest in health issues, thus favoring the organic market. Generally, positive attitudes towards organic products may be necessary to increase their consumption.Objective: This research attempted to study: 1) the relationship between attitudes towards organic products and socio-demographic characteristics of consumers 2) the relationship between attitudes towards organic products and other consumer attitudes and perceptions 3) the relationship between attitudes towards organic products and consumers' purchase intention.Methodology: A sample of 311 adults was included in this study. The sample was collected via the internet. Participants completed self-report questionnaires, which covered socio-demographic parameters, attitudes towards organic products, relative purchase intention to buy organic products, health locus of control, self-efficacy, perceived support from the social environment and perceived impact of the pandemic Covid - 19. Data was analyzed using the SPSS program.Results: Based on the data analysis, the following statistically significant correlations emerged: 1) Attitudes towards organics showed a positive and statistically significant correlation with social support 2) Internal locus of control scale showed a positive and statistically significant correlation with attitudes towards organic products 3) Purchase intention showed a positive and statistically significant correlation with attitudes towards organic products.
Λέξη κλειδί :Στάση
Πρόθεση αγοράς
Πράσινο μάρκετινγκ
Οργανικά προϊόντα
Attitude
Purchase intention
Green marketing
Organic products
Διαθέσιμο από :2023-04-02 21:57:26
Ημερομηνία έκδοσης :13-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-02 21:57:26
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Bouza_2023.pdf

Τύπος: application/pdf