ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ψηφιακή αφήγηση και ψηφιακές εφαρμογές ως στρατηγικές μάθησης και ψυχαγωγίας σε μουσεία της Αθήνας - Κριτική επισκόπηση και αξιολόγηση εμπειριών κοινού
Δημιουργός :Τασιοπούλου, Αικατερίνη
Συντελεστής :Μπενάρδου, Αγιάτις (Επιβλέπων καθηγητής)
Κωνσταντόπουλος, Παναγιώτης (Εξεταστής)
Παπαϊωάννου, Γεώργιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Σημείωση :Η εργασία περιέχει παράρτημα και βιβλιογραφικές αναφορές.
Φυσική περιγραφή :95σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9013
Περίληψη :Οι πολιτιστικοί χώροι, όπως τα μουσεία, προσαρμοζόμενοι στις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας COVID-19 και στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, στην προσπάθειά τους να διευρύνουν την προσφορά τους και να προσελκύσουν νέες ομάδες κοινού έχουν στραφεί σε έναν ψηφιακό μετασχηματισμό. Έτσι, σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη της χρησιμότητας των ψηφιακών εφαρμογών και της ψηφιακής αφήγησης ως εργαλείων μάθησης και ψυχαγωγίας. Μια λεπτομερής και αναλυτική παρουσίαση αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων μουσείων που χρησιμοποιούν ψηφιακές εφαρμογές και ψηφιακή αφήγηση ανά τον κόσμο θα καταδείξει πως η αναζήτηση νέων, δημιουργικών, ψηφιακών τρόπων για την παρουσίαση της ιστορίας και της αρχαιότητας που προβάλλεται απ’ αυτά είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Με αυτόν το τρόπο, αναβαθμίζεται σημαντικά η μουσειακή κοινότητα και τα μουσεία συνιστούν κίνητρο για μάθηση και ψυχαγωγία. Ως προς την μεθοδολογία της παρούσας εργασίας, η θεωρητική προσέγγιση του θέματος στηρίχθηκε σε συστηματική μελέτη και εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση συναφούς θεματολογίας από ποικίλους επιστημονικούς κλάδους. Ταυτόχρονα, όσο αφορά στο εμπειρικό σκέλος, αυτό διεξήχθη μέσω ποσοτικής έρευνας (ερωτηματολογίου) για την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη άντληση αποτελεσμάτων και την κατ’ επέκταση ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών βελτιωτικών δράσεων από τα ελληνικά μουσεία. Βέβαια, η έρευνα αυτή περιέλαβε και επιτόπια παρατήρηση της διάδρασης μιας μικρής ομάδας επισκεπτών με το ίδιο το προς αξιολόγηση έκθεμα. Επομένως, η έρευνα ήταν μεικτή και αφορούσε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και στο Μουσείο της Πόλης των Αθηνών που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα ήταν η ανάδειξη της σημασίας της ψηφιακής αφήγησης και των ψηφιακών εφαρμογών ως στρατηγικών μάθησης και ψυχαγωγίας στο σύγχρονο μουσειακό περιβάλλον.
Due to the pandemic cultural organizations, such as museums, have begun a digital transformation. Thus, the purpose of this dissertation is to highlight the usefulness of digital applications and digital storytelling as tools for learning and entertainment. Representative examples of museums around the world using digital applications will show that the search for new, creative, digital ways of presenting the history is the most appropriate. In this way, the museum community is significantly upgraded and museums are an incentive for learning and entertainment. The present thesis was based on theoretical and empirical study through bibliographic references and quantitative research. This research also included on-site observation of the interaction of a small group of visitors with the exhibit itself to be evaluated. Therefore, the research was mixed and concerned the National History Museum and the Museum of the City of Athens located in the center of Athens. The desired result was to show the importance of digital storytelling and digital applications as learning and entertainment strategies in the modern museum environment.
Λέξη κλειδί :Ψηφιακές εφαρμογές
Ψηφιακή αφήγηση
Μουσεία
Digital applications
Digital storytelling
Museums
Διαθέσιμο από :2022-01-05 12:39:34
Ημερομηνία έκδοσης :16/12/2021
Ημερομηνία κατάθεσης :2022-01-05 12:39:34
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Tasiopoulou_2021.pdf

Τύπος: application/pdf