ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εκπαιδευτικές παιχνιδοκεντρικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της καινοτομίας με βάση τη μεθοδολογία Design Thinking
Δημιουργός :Σούμα, Παρασκευή
Συντελεστής :Ανδρούτσος, Αθανάσιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Καπέτης, Χρυσόστομος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :110σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7446
Περίληψη :Τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής απαιτούν επαναπροσδιορισμό των ισχύουσων εκπαιδευτικών μεθόδων ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας. Η εκπαίδευση οφείλει να παρέχει στους φοιτητές εκτός από εξειδικευμένες γνώσεις και σημαντικές δεξιότητες ενισχύοντας το ρόλο του φοιτητή ως πολίτη και ως επαγγελματία. Με σκοπό την ανάπτυξη προτείνεται η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με το χώρο των επιχειρήσεων και η προώθηση επιχειρηματικών δράσεων και πρωτοβουλιών στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Παράλληλα, είναι αναγκαία η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που καλλιεργεί την καινοτομία μέσα από την ενίσχυση της δημιουργικότητας, την ομαδική εργασία, τη συνδημιουργία και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόταση μας αποτελεί η διδασκαλία μιας νεοεισαχθείσας επιστημονικής μεθόδου για την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων, το Design Thinking. Η παρούσα μεθοδολογία προάγει τα κύρια εκείνα στοιχεία που μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη της καινοτομίας (διεπιστημονικότητα, συσχεδιασμός, ανατροφοδότηση, risk-taking) για αυτό και στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται εισήγηση της ένταξης της μεθοδολογίας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τέλος, γίνεται λόγος για την παιχνιδοποιημένη διδασκαλία ως έναν τρόπο ένταξης των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της μάθησης και προώθησης εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας.
Nowadays, the existing educational methods need to be redefined in order to satisfy the ever-increasing demands of modern society. Education must provide students with specialized knowledge and skills to reinforce their future roles as active citizens and professionals. The 21st century skills are integrated into entrepreneurial thinking which seems to be the key driving force for social and economic growth. Entrepreneurship refers to high achievement of creativity in the framework of comprehending and meeting the needs of society parallel to being pioneer. In other words, being entrepreneurial is closely related with social awareness and innovation. Innovation should be emphasized in the education system and can be enhanced through pedagogical activities that incorporate alternative teaching methods and approaches such as utilization of digital material, teamwork, projects, game-based learning and self-directed learning. This dissertation introduces Design Thinking, a human-centered approach to entrepreneurship and innovation which fosters values such as empathy, user-centered design, interdisciplinarity, co-creation, risk-taking and receiving feedback. We suggest Design thinking to become part of education as it can provide students with all those skills which are nowadays essential for personal and professional development.
Λέξη κλειδί :Καινοτομία
Εκπαίδευση
Επιχειρηματικότητα
Παιδαγωγική
Συνδημιουργία
Διεπιστημονικότητα
Αειφόρος ανάπτυξη
Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)
Παιχνιδοποιημένη μάθηση
Innovation
Education
Entrepreneurship
Design thinking
Co-creation
Sustainability
Information and Communication Technologies (ICT)
Gamification
Game-based learning
Pedagogy
Διαθέσιμο από :2019-11-29 15:23:09
Ημερομηνία έκδοσης :31-10-2019
Ημερομηνία κατάθεσης :2019-11-29 15:23:09
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Souma_2019.pdf

Τύπος: application/pdf