ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Patterns of chartering strategies by ship-owning companies during the onset and development of the Covid-19 pandemic
Εναλλακτικός τίτλος :Μοτίβα στρατηγικών ναύλωσης πλοιοκτήτριων εταιρειών κατά την έναρξη και ανάπτυξη της πανδημίας Covid-19
Δημιουργός :Καουτσκής, Θεμιστοκλής
Kaoutskis, Themistoklis
Συντελεστής :Kavussanos, Emmanuel G. (Επιβλέπων καθηγητής)
Tsouknidis, Dimitrios (Εξεταστής)
Androutsopoulos, Konstantinos (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :59p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :https://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10127
Περίληψη :Η παρούσα εργασία έχει στόχο να καλύψει ένα κενό στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία σχετικά με τα στρατηγικά πρότυπα ναύλωσης που αξιοποιούν πλοιοκτήτριες εταιρείες σε περιόδους κρίσης όπως η πιο πρόσφατη πανδημία COVID-19. Αν και η πλειονότητα της βιβλιογραφίας έχει αφιερωθεί στην επεξήγηση ενός βέλτιστου συνδυασμού συμβάσεων ναύλωσης που θα μεγιστοποιούσε την κερδοφορία της εταιρείας διαχρονικά, η προσέγγιση της παρούσας μελέτης εστιάζει περισσότερο στην ποιοτική αξιολόγηση των εν λόγω συμβάσεων κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης υπό εξέταση περιόδου (συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο του 2019 έως το Σεπτέμβριο του 2022).Χρησιμοποιώντας ένα δείγμα συμβολαίων ναύλωσης από τους τέσσερις τομείς του κλάδου ανάλογα με τη φύση του φορτίου (χύδην ξηρό, πετρέλαιο και παράγωγα, φυσικό αέριο και παράγωγα, εμπορευματοκιβώτια), κατασκευάστηκε ένα σύνολο δεδομένων χρονοσειρών το οποίο εν συνεχεία συγκρίθηκε μέσω πολλαπλών γραμμικών παλινδρομήσεων έναντι μικροοικονομικών παραγόντων, όπως οι μέσες ταχύτητες των πλοίων και η συμφόρηση των λιμένων καθώς και μεταβλητών, όπως η βιομηχανική παραγωγή και η παραγωγή χάλυβα των μεγαλύτερων χωρών που ανασκάπτουν και εξάγουν το εν λόγω εμπόρευμα (ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, κ.α.) έτσι ώστε να αναδειχθεί στατιστική σημαντικότητα στη σχετική αλλαγή των ναυλοσυμβολαίων. Τα ευρήματα υποδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών σχέσεων μεταξύ μικροοικονομικών και μακροοικονομικών μεταβλητών και στους τέσσερις τομείς κατά τη διάρκεια του τετραετούς χρονικού πλαισίου και μια στατιστικώς σημαντική επεξήγηση για περισσότερο από το ήμισυ της διακύμανσης των συμβολαίων στις βραχυπρόθεσμες (< 6 μήνες) και μεσοπρόθεσμες (< 1 χρόνο) συμβάσεις στα συμβόλαια πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αξίζει να σημειωθεί πως, με αφορμή τα ανωτέρω, υπάρχει ισχυρή σύσταση για περαιτέρω έρευνα λόγω της συνεχιζόμενης φύσης της πανδημίας που περιγράφεται σε αυτή τη μελέτη, καθώς η συνολική έκταση των επιπτώσεων της τελευταίας δεν έχει ακόμη πλήρως καταγραφεί και μελετηθεί από όλες τις πτυχές της όσον αφορά τις στρατηγικές ναυλώσεως από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.
This thesis aims to cover a gap in the academic literature concerning strategic chartering patterns of ship-owning companies during times of distress much like the recent COVID-19 pandemic. While the majority of the literature has dedicated its efforts to explaining an optimal mix of chartering contracts that would maximize firm profitability across time, the approach of the current study focuses more on the qualitative assessment of said contracts during a specified testing period (January 2019 - September 2022).Methodology: Utilizing a sample of chartering contracts from the four shipping segments (dry bulk, tanker, gas, container), a dataset of time series data was constructed and tested through multiple linear regressions (MLR) against both microeconomic factors such as vessel average speeds and port congestion as well as macroeconomic variables such as industrial and steel production of major commodity players (i.e., USA, China, Japan) to allocate significance in the relative change of charter contracts. The findings point to the existence of significant relationships between micro and macroeconomic variables in all four segments during the 4-year time frame and a profound explanation of more than half of the contracts’ variance in short-mid-term contracts of the container segment in particular. Further research is recommended due to the ongoing nature of the pandemic described in this study as the total extent of the ramifications of the latter has not been fully fathomed as of yet.
Λέξη κλειδί :Ναύλωση πλοίων
Στρατηγικές
Κορονοϊός
Ναυτιλία
Διαχείριση
Chartering
Strategies
Covid-19
Shipping
Management
Ημερομηνία :2023
Ημερομηνία κατάθεσης :25-02-2023
Ημερομηνία αποδοχής :25-02-2023
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Kaoutskis_2022.pdf

Τύπος: application/pdf