Περίληψη : | Η παρούσα μελέτη διερευνά τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας από εταιρίες παραγωγής και διάθεσης αυτοκινήτων σε εταιρίες παροχής μετακίνησης κάθε είδους και στις νέες τάσεις του Mobility as a Service (MaaS) χρησιμοποιώντας τη μελέτη περίπτωσης της Toyota. Σε αυτό το πλαίσιο, εστιάζοντας στην κατηγορία των πελατών λιανικής (B2C) η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει να αναδείξει την πελατοκεντρική διάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα από την καταγραφή των βασικών κινήτρων των καταναλωτών αναφορικά με την απόκτηση και χρήση ενός αυτοκινήτου σε μια εποχή αναδυόμενων τάσεων όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, τα συνδεδεμένα και κοινόχρηστα αυτοκίνητα. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε η ποιοτική ερευνητική μεθοδολογία και η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ατομικών συνεντεύξεων εις βάθος σε ένα σύνολο συμμετεχόντων ιδιοκτητών αυτοκινήτου και μη. Τέλος, η δομή της εργασίας στηρίζεται σε πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή του αναγνώστη στο αντικείμενο της μελέτης σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, τους στόχους και τη δομή της έρευνας. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναπτύσσεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση και το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται η μεθοδολογία έρευνας και ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκε όπως και η διαδικασία συλλογής δεδομένων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, αναπτύσσονται τα αποτελέσματα και η ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν, ενώ στο πέμπτο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας και η συμβολή σε σύγκριση με παλαιότερες μελέτες μαζί με τους περιορισμούς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα. This study examines the consumer perception of Greek market towards the digital transformation of the automotive industry from car manufacturers to mobility service providers and the new trend of Mobility as a Service (MaaS) using the case study of Toyota Specifically, focusing on the category of retail customers (B2C), this research aims to highlight the customer-centric dimension of the digital transformation of the automotive industry by noting down the main consumer motivations regarding the acquisition and use of a car in an era of emerging trends such as electrification, connected and shared cars. For this purpose the research was conducted using qualitative research methodology and individual in-depth interviews in a set of participating car and no car owners and non-car owners. Finally, the structure of the paper is based on five chapters. In the first chapter, the reader is introduced to the subject of the study regarding the digital transformation of the automotive industry, the objectives and structure of the research. In the second chapter, literature review and theoretical background of the research are developed. The third chapter lists the research and analysis methodology used, as long as the data collection process. In chapter four, the results and the analysis of data obtained are described, while in the fifth chapter, the research conclusions and contribution compared to previous studies are listed along with the limitations and suggestions for future research.
|
---|