Περίληψη : | Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ επενδύσεων σε πλοία νέας κατασκευής και μεταχειρισμένων πλοίων, οι τιμές των οποίων συσχετίζονται μεταξύ τους αλλά προκύπτουν από δύο διαφορετικές αγορές με συγκεκριμένα και διακριτά χαρακτηριστικά, αλλά παράλληλα και η διαθεσιμότητα διάφορων συμβολαίων ναύλωσης τα οποία επιμερίζουν με διαφορικό τρόπο τα κόστη και τις αρμοδιότητες μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών παρέχουν την ευελιξία στους πλοιοκτήτες και τους επενδυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας να αποφασίσουν για τα χαρακτηριστικά κινδύνου και απόδοσης του χαρτοφυλακίου τους. Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια να υπολογιστεί με την καλύτερη δυνατή προσέγγιση η πραγματική απόδοση από επενδύσεις σε πλοία capesize μεταχειρισμένα και καινούρια και με την χρήση εναλλακτικών συμβολαίων ναύλωσης. Τα αποτελέσματα τα οποία θα παρουσιαστούν υποδεικνύουν την ανάγκη της διαχείρισης κινδύνου σε μία αγορά έντονα μεταβαλλόμενη. Για την μελέτη αυτή, χρησιμοποιείται η παραδοσιακή εξίσωση για τον υπολογισμό της απόδοσης από εναλλακτικά επενδυτικά σενάρια, στα οποία ο πλοιοκτήτης έρχεται αντιμέτωπος με δύο διλήμματα. Το πρώτο δίλημμα αφορά την επιλογή πλοίου ανάλογα με την παλαιότητα του. Η επιλογή του πλοίο ανάλογα με την παλαιότητα του προσδίδει στο χαρτοφυλάκιο ορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία θα αναλυθούν παρακάτω. Το δεύτερο δίλημμα αφορά την στρατηγική ναύλωσης. Ένας πλοιοκτήτης δύναται να επιλέξει μεταξύ συμβολαίων ναύλωσης στην τρέχουσα αγορά και συμβολαίων ναύλωσης έξι μηνών, ενός και τριών ετών.
|
---|