Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Ntanas, Konstantinos"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Improvements to the Online Cost-aware Teacher-Student (OCaTS) framework(2025-06-18) Ντανάς, Κωνσταντίνος; Ntanas, Konstantinos; Toumpis, Stavros; Stamoulis, Georgios; Androutsopoulos, IonΟι ραγδαίες εξελίξεις στην Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (Natural Language Processing - NLP) έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ισχυρών Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (Large Language Models - LLMs). Ωστόσο, η χρήση τους από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις παραμένει περιορισμένη λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους που σχετίζεται με τις συχνές κλήσεις. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αναπτύχθηκε το εργαλείο OCaTS (Cost-Aware Teacher-Student), το οποίο αξιοποιεί ένα μοντέλο-μαθητή ώστε να μειώσει την εξάρτηση από δαπανηρές ερωτήσεις προς τα LLMs. Το αρχικό μοντέλο όμως είχε περιορισμούς: βασιζόταν σε έναν μόνο δάσκαλο και απαιτούσε προκαθορισμένες τιμές κόστους. Η βελτιωμένη εκδοχή του OCaTS εισάγει μια ιεραρχική αρχιτεκτονική με πολλαπλούς δασκάλους. Τα ερωτήματα προωθούνται, ανάλογα με την πολυπλοκότητά τους, σε διαφορετικά μοντέλα-δασκάλους, επιτυγχάνοντας καλύτερη ισορροπία μεταξύ κόστους και απόδοσης. Το σύστημα επεκτείνει τη μετρική της μειωμένης ακρίβειας (discounted accuracy) ώστε να υποστηρίζει πολλαπλούς δασκάλους και εισάγει δύο νέες μετρικές: Mass και Area, οι οποίες λειτουργούν χωρίς προκαθορισμένες τιμές κόστους. Η νέα προσέγγιση μειώνει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα, διατηρώντας υψηλή απόδοση στα καθήκοντα. Καθιστά έτσι τις λύσεις που βασίζονται σε LLMs πιο προσιτές και βιώσιμες για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, διευκολύνοντας την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών γλώσσας σε πρακτικά περιβάλλοντα.
