Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Mallios, Georgios"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Humor in threat persuasion: personality and message framing effects on consumer reactions – an experimental approach(2025-09-26) Mallios, Georgios; Μάλλιος, Γεώργιος; Skarmeas, Dionysios; Drossos, Dimitrios; Painesis, GrigoriosΗ χρήση του χιούμορ σε πλαίσιο πειθούς μέσω απειλής συναντάται συχνά σε καμπάνιες κοινωνικού σκοπού, ωστόσο οι επιδράσεις του έχουν μελετηθεί περιορισμένα. Βασιζόμενη σε μοντέλα πειθούς μέσω απειλής και θεωρίες επεξεργασίας του χιούμορ, η παρούσα μελέτη διερεύνησε πώς η πλαισίωση του μηνύματος, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης) και τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά (εμπλοκή στο ζήτημα, βασικές διαστάσεις προσωπικότητας - Five-Factor Model) επηρεάζουν τις αντιδράσεις των καταναλωτών στο πλαίσιο απειλής της πλαστικής ρύπανσης των θαλασσών. Το ερευνητικό σχέδιο ήταν between-subject, με τρεις παραλλαγές της ίδιας διαφήμισης που συνδύαζαν οπτικά στοιχεία χιούμορ και απειλής. Οι αναλύσεις περιλάμβαναν t-tests, ANOVA, γραμμικές παλινδρομήσεις και πολυμεταβλητό μοντέλο, καθώς και αναλύσεις μεσολάβησης και αλληλεπίδρασης (PROCESS macro). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το φύλο, η εμπλοκή στο ζήτημα και ορισμένα χαρακτηριστικά προσωπικότητας (δεκτικότητα στην εμπειρία, εξωστρέφεια, ευσυνειδησία) σχετίζονταν σημαντικά με την πρόθεση συμπεριφοράς. Οι γυναίκες έδειξαν υψηλότερες προθέσεις, πιθανώς λόγω μεγαλύτερης συναισθηματικής και αντιληπτικής ευαισθησίας στον κίνδυνο. Η ψυχογραφική διάσταση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας ενίσχυσε την προβλεπτική ισχύ του μοντέλου. Το είδος του σεναρίου (πλαισίωση μυνήματος) επηρέασε έμμεσα την πρόθεση δράσης: η υψηλή απειλή οδήγησε σε περισσότερες δυσπροσαρμοστικές αντιδράσεις, μειώνοντας την προθυμία συμμετοχής σε δράσεις προστασίας. Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό εξουδετερώθηκε σε άτομα με υψηλή δεκτικότητα στην εμπειρία, υποδεικνύοντας ότι η ευθυγράμμιση του πλαισίου μηνύματος με τα ψυχολογικά προφίλ του κοινού είναι καθοριστική. Επιπλέον, η απόδοση στη μνήμη διαφοροποιήθηκε ως εξής: η χιουμοριστική-απειλητική διαφήμιση οδήγησε σε χαμηλότερα επίπεδα ανάκλησης και αναγνώρισης, ενώ η ουδέτερη-απειλητική παραλλαγή απέδωσε καλύτερα, λόγω μεγαλύτερης συνάφειας μεταξύ περιεχομένου και πλαισίωσης μηνύματος. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τον ρόλο των ατομικών ιδιοσυγκρασιακών διαφορών και της πλαισίωσης του μηνύματος στην αποτελεσματικότητα της πειθούς, αναδεικνύοντας πρακτικές κατευθύνσεις για στοχευμένες καμπάνιες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
