Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Lioliou, Lydia-Christina"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο A contemporary analysis: assessing consumer sustainability priorities and the cognitive stimuli shaping buying intentions(2024-11-20) Λιόλιου, Λυδία-Χριστίνα; Lioliou, Lydia-Christina; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Saridakis, Charalampos (Babis); Kokkinaki, FloraΑυτή η μελέτη εξετάζει τις προτεραιότητες των καταναλωτών στη βιωσιμότητα και τους γνωστικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις πράσινες προθέσεις αγοράς. Χρησιμοποιώντας τη Θεωρία της Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς ως θεμελιώδη πλαίσιο, η έρευνα διερευνά πώς οι στάσεις, οι υποκειμενικοί κανόνες και ο αντιληπτός έλεγχος επηρεάζουν τις επιλογές βιώσιμης κατανάλωσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο των αισθητηριακών ερεθισμάτων, της αξίας μάρκας και της περιβαλλοντικής συνείδησης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω μιας δομημένης έρευνας, εστιάζοντας στην επίδραση των δημογραφικών παραμέτρων, όπως η ηλικία, η επαγγελματική κατάσταση και το επίπεδο εκπαίδευσης, στις αντιλήψεις και τις προθέσεις βιωσιμότητας.Τα ευρήματα δείχνουν ότι ο Αντιληπτός Έλεγχος Συμπεριφοράς ενισχύει σημαντικά τη Στάση προς τη Βιωσιμότητα, υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές είναι πιο πρόθυμοι να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές όταν νιώθουν αίσθηση ελέγχου. Αντίθετα, οι Υποκειμενικοί Κανόνες επηρεάζουν αρνητικά αυτή τη στάση, υποδηλώνοντας ότι οι κοινωνικές πιέσεις μπορεί μερικές φορές να εμποδίζουν τις βιώσιμες επιλογές δημιουργώντας προσωπικές συγκρούσεις. Η Στάση προς τη Βιωσιμότητα δεν βρέθηκε να είναι στατιστικά σημαντική, υποδεικνύοντας ότι οι θετικές απόψεις από μόνες τους δεν οδηγούν σε βιώσιμες αγορές χωρίς ισχυρό αντιληπτό έλεγχο, τονίζοντας την ανάγκη ενδυνάμωσης των καταναλωτών και καλλιέργειας ενός υποστηρικτικού κοινωνικού περιβάλλοντος για πράσινες επιλογές.Δημογραφικά, τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και αυτά σε διάφορες επαγγελματικές καταστάσεις παρουσίασαν χαμηλότερο Αντιληπτό Έλεγχο Συμπεριφοράς, υποδεικνύοντας ότι ενδέχεται να αντιμετωπίζουν περισσότερα εμπόδια στις βιώσιμες επιλογές. Η υψηλότερη εκπαίδευση συνδέθηκε θετικά με τις αντιλήψεις βιωσιμότητας, αλλά δεν οδήγησε άμεσα σε πράσινες προθέσεις αγοράς χωρίς ισχυρό αντιληπτό έλεγχο. Συνολικά, τα αποτελέσματα αυτά στηρίζουν τις αρχικές υποθέσεις και προσφέρουν μια κατανόηση για το πώς οι στάσεις των καταναλωτών, οι κοινωνικές επιρροές, ο αντιληπτός έλεγχος και τα δημογραφικά στοιχεία αλληλοεπιδρούν στις αποφάσεις που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα.
