Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Kapopoulos, Theodore"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο How universities can help facilitate change toward sustainable development? The SDGs and the Athens University of Economics and Business: an example(2022-08-31) Καπόπουλος, Θεόδωρος; Kapopoulos, Theodore; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Chatzistamoulou, Nikos; Chalkos, Georgios; Koundouri, PhoebeΤην τελευταία δεκαετία, έχουν αναδυθεί νέες προκλήσεις με τη μορφή της κλιματικής αλλαγής και της απειλής στη βιοποικιλότητα. Οι προκλήσεις αυτές είναι το άμεσο αποτέλεσμα της ταχέως ανοδικής τάσης των παγκόσμιων μέσων θερμοκρασιών. Για την επιβράδυνση ή ακόμη και αναστροφή της τάσης αυτής και το μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεών της στον ανθρώπινο πολιτισμό, έχουν προταθεί διάφορες λύσεις καθώς και μηχανισμοί παρακολούθησης που εφαρμόζονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, όπως η δέσμη Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών. Τα πανεπιστήμια έχουν τεράστιες δυνατότητες να συμβάλουν στην επίτευξη των ΣΒΑ. Ως ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και παραγωγοί γνώσης, θα πρέπει να καταστούν ενεργοί παράγοντες στη συλλογική προσπάθεια για την εκπλήρωση των στόχων για βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο της Ατζέντας a των Ηνωμένων Εθνών με ορίζοντα το 2030. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το ρόλο που διαδραματίζουν τα πανεπιστήμια στην παροχή έρευνας και καθοδήγησης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Η εργασία επικεντρώνεται στους τέσσερις στρατηγικούς τομείς – μάθηση και διδασκαλία, έρευνα, οργανωτική διακυβέρνηση, κουλτούρα και λειτουργίες και εξωτερική ηγεσία – μέσω των οποίων το πανεπιστήμιο συμβάλλει στην επίτευξη τριών συγκεκριμένων Βιώσιμων Στόχων Ανάπτυξης των στόχων 7, 8 και 9. Η πρωτοτυπία της εργασίας έγκειται στην προσπάθεια, για πρώτη φορά, να απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο και με ποιο τρόπο οι ΣΒΑ μπορούν να εφαρμοστούν σε μικροοικονομικό επίπεδο (πανεπιστήμιο), και όχι σε μακροοικονομικό (εθνική οικονομία), όπως είναι το συνηθέστερο. (Για το σκοπό αυτό, θεωρούμε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) σημείο αναφοράς στην ανάλυσή μας. Πρώτον, αξιολογούμε τον τρόπο με τον οποίο το ΟΠΑ έχει ήδη λάβει μέτρα, έχει υιοθετήσει πολιτικές, έχει τροποποιήσει τους εκπαιδευτικούς του στόχους και προσαρμόσει κατάλληλα τα εκπαιδευτικά του προγράμματα με σκοπό την ενίσχυση της συμβολής του για την προστασία του περιβάλλοντος. Δεύτερον, διενεργώντας και παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της άσκησης χρηματοοικονομικής αξιολόγησης μιας «πράσινης» επένδυσης, , εξηγούμε πόσο περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον μπορεί να γίνει το ΟΠΑ με την ανάληψη της συγκεκριμένης «πράσινης» ενεργειακής επένδυσης. Τρίτον, χρησιμοποιώντας μια ανάλυση κύριων συνιστωσών (principle component analysis) μετράμε τη δημόσια εικόνα του ΟΠΑ σχετικά με τη συνεισφορά του όχι μόνο όσον αφορά στην επίτευξη των ΣΒΑ αλλά και την εμβέλειά του στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το σκοπό αυτό.
