Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Kaldi, Ilianna"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Analysis of Thetis EU MRV data: financial implications and EU-ETS case study(2024-11-07) Καλδή, Ηλιάννα; Λέκκας, Αριστείδης; Kaldi, Ilianna; Lekkas, Aristeidis; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Konstantinou, Panagiotis; Tsouknidis, DimitriosΗ παρούσα διατριβή διερευνά εις βάθος τις οικονομικές και λειτουργικές επιπτώσεις του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS) στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αξιοποιώντας δεδομένα από την πλατφόρμα EU MRV THETIS για την περίοδο 2018-2022, καθώς και πραγματικά δεδομένα εκπομπών CO₂. Μέσα από μια ολοκληρωμένη ανάλυση, προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την επίδραση του EU ETS στις επιχειρήσεις της ναυτιλίας. Στην αρχική φάση, πραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ανάλυση, εξετάζοντας βασικούς δείκτες λειτουργίας των πλοίων. Στόχος ήταν να επιτευχθεί μια βαθύτερη κατανόηση της απόδοσης των πλοίων σε συνάρτηση με τους κανονισμούς εκπομπών. Ακολούθως, χρησιμοποιήθηκε ανάλυση παλινδρόμησης για να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ λειτουργικών μεταβλητών και τεχνικής απόδοσης, με σκοπό την ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν τα επίπεδα εκπομπών. Επιπλέον, εκπονήθηκε μελέτη περίπτωσης για φορτηγό πλοίο τύπου Kamsarmax, που δείχνει την οικονομική επιβάρυνση από το EU ETS έως το 2026. Εκτιμάται αύξηση 471% στο κόστος συμμόρφωσης από το 2024 στο 2026, λόγω της πλήρους εφαρμογής του συστήματος. Αυτό τονίζει την ανάγκη για στρατηγικές μείωσης εκπομπών από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα καινοτόμο εργαλείο υπολογισμού των δικαιωμάτων EU ETS, σχεδιασμένο να εκτιμά το κόστος συμμόρφωσης με βάση πραγματικά δεδομένα λειτουργίας πλοίων. Το εργαλείο αυτό παρέχει πολύτιμη υποστήριξη στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων, επιτρέποντάς τους να προβλέπουν μελλοντικές οικονομικές υποχρεώσεις και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διαχείριση των εκπομπών τους. Υπογραμμίζεται η ανάγκη υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών ως βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους και την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων απανθρακοποίησης. Παράλληλα, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας, ενισχύοντας την κατανόηση του ρυθμιστικού πλαισίου και προσφέροντας εργαλεία για την πρόβλεψη της μελλοντικής χρηματοοικονομικής απόδοσης. Συνολικά, η μελέτη συμβάλλει στην κατανόηση των επιπτώσεων του EU ETS στη ναυτιλία, προσφέροντας πρακτικές προτάσεις για την αποτελεσματική προσαρμογή της βιομηχανίας στο νέο κανονιστικό πλαίσιο.
