ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :The impact of IMO 2020 regulation on shipping companies
Εναλλακτικός τίτλος :Η επίδραση του κανονισμού 2020 στις ναυτιλιακές εταιρείες
Δημιουργός :Karaiskou, Evagelia
Καραϊσκου, Ευαγγελία
Katsavida, Paraskevi
Κατσαβίδα, Παρασκευή
Συντελεστής :Berketis, Nikolaos (Επιβλέπων καθηγητής)
Kavussanos, Manolis (Εξεταστής)
Moutos, Thomas (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :62p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8303
Περίληψη :The object of this dissertation is to present the tendencies and reactions of the shipping industry towards the implementation of the IMO 2020 Regulation as well as the alternatives offered by the market in order to meet the requirements of the of 0.5% sulphur cap.Scrubbers, as a compliant option to the IMO 2020 Regulation, possible ways of financing the installation of an exhaust gas cleaning system onboard a vessel and the effects from IMO 2020 on the shipping industry as a whole. The COVID-19 outbreak has caused organizations to operate in unchartered waters and due to the huge impact that it has been causing on the maritime industry this issue could not be left on the side. Thoughts for the results in the long term are also presented. The main essence is to present the IMO 2020Regulations and its effects on the maritime industry.Subject dissertation consists of six chapters trying to make an analysis of the IMO 2020Regulation and its effects on the shipping industry in connection with the introduction of scrubbers as an alternative to the IMO 2020 0.5% sulphur cap. The first chapter presents the importance of the shipping industry for the cargo transportation and explains the impact of sulphur to the environment.The second chapter focuses on the explanation of the IMO Regulations and their contribution to the shipping industry over the years. It also presents the IMO 2020Regulations and their scope of environmental protection.Compliance options with the new standard limitations in SOx emissions and the greenhouse gases are presented in chapter three. The latter also explains the scrubber in a simple way, how it works, the basic principles and the types of it available for the marine industry. Moreover, chapter three provides with an analysis of the costs as well as the challenges involved in a retrofit installation. It also analyses the alternative choices for a shipowner if he / she does not install an exhaust gas cleaning system onboard their vessels.The fourth chapter takes into account and analyses the economic and funding aspect of the scrubber fitting. The costs involved in such a process and what could derive from such a decision, possible funding options and who is involved are the main points. The selection 11of installing a scrubber and its funding is not a straightforward decision and, so far,differentiation of opinions even within the same companies might exist.Chapter 5 approaches the effects of IMO 2020 Regulations on shipping companies, cargo owners, charterers, freight and bunker suppliers and provides with an insight of the impact of COVID-19 on the maritime industry.Finally, in the sixth chapter conclusions of subject dissertation are presented. Results are not yet clearly visible in the market, although there are several tracks. This chapter also includes our thoughts about the implementation of the IMO 2020 Regulation as well as indications for future evolution.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει μία ακόμη πρόκληση από την επιβολή του ΙΜΟ για το 2020 για τη ρύθμιση όσον αφορά τον περιορισμό του θείου στα καύσιμα πλοίων. Ο νέος κανονισμός έρχεται να αλλάξει τον κανονισμό 14 του παραρτήματος VI της MARPOL και πλέον η περιεκτικότητα σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 0,5% m / m. Η παρούσα εργασία ασχολείται με τον νέο κανονισμό για τις εκπομπές θείου, καθώς και τις επιπτώσεις που έχει φέρει – έως τώρα – η εφαρμογή του στη ναυτιλιακή βιομηχανία και σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι πλοιοκτήτες καλούνται να κάνουν μία επιλογή, η οποία θα τους επιτρέψει να λειτουργήσουν τα πλοία τους εντός των νέων ορίων. Έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μία από τις διαθέσιμες μεθόδους συμμόρφωσης, οι οποίες μπορεί να είναι είτε η εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού αερίων στα πλοία τους, είτε η χρησιμοποίηση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή εναλλακτικά καύσιμα, όπως LNG. Επιπλέον, οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές καυσίμων είναι υπεύθυνοι να συμβαδίσουν με τις αλλαγές στη ζήτηση και στην προσφορά, όπως επίσης και με την ανάγκη για ασφαλή προϊόντα υψηλής ποιότητας. Ωστόσο, η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε την παγκόσμια οικονομία και οι επιπτώσεις της ήταν δραματικές και στην διεθνή ναυτιλία. Πολλά πλοία παρέμειναν δεμένα, ενώ άλλα έμειναν για μέρες αγκυροβολημένα περιμένοντας στη σειρά για μία θέση στο λιμάνι ώστε να πραγματοποιηθεί η φόρτωση / εκφόρτωση. Οι περιορισμοί που τέθηκαν και οι δυσκολίες που προέκυψαν, με την Ασία σε ρόλο αρνητικού πρωταγωνιστή έχουν αλλάξει δραστικά τη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου και γενικότερα, το περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς. Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από την ανάλυση που πραγματοποιήσαμε, καθώς και προτάσεις και περαιτέρω εξέταση του θέματος στο μέλλον.
Λέξη κλειδί :MARPOL
IMO 2020
HSFO
Scrubber
Θείο
Κανονισμός
Καύσιμα
Ναυτιλία
Πλοιοκτήτες
Sulphur
Διαθέσιμο από :2020-12-15 19:12:52
Ημερομηνία έκδοσης :2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-12-15 19:12:52
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Karaiskou_Katsavida_2020.pdf

Τύπος: application/pdf