ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εφαρμογή για κινητές συσκευές και πληρωμή υπηρεσιών μέσω sms
Δημιουργός :Μάστορης, Νικόλαος
Συντελεστής :Καστανιά, Αναστασία (Επιβλέπων καθηγητής)
Αποστολόπουλος, Θεόδωρος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :145σ.
Γλώσσα :el
Περίληψη :Μια από τις πιο διαδεδομένες χρήσεις ηλεκτρονικών συσκευών στις μέρες μας, είναι η χρήση προσωπικών κινητών συσκευών, όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα και τα νεοεισερχόμενα στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, οι ταμπλέτες. Την αλματώδη εξέλιξη των συσκευών αυτών ακολουθεί η ανάπτυξη υπηρεσιών και εφαρμογών ειδικά προσαρμοσμένων σε συσκευές που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και απαιτήσεις. Ειδικότερα, οι εφαρμογές που προορίζονται για τους πλοηγητές ιστού έχουν σημειώσει άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια και στη χώρα μας λόγω της ευρείας διάδοσης των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλά και της δυνατότητας σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσα από αυτές. Οι τεχνολογίες που προσφέρονται για την ανάπτυξη τέτοιου είδους εφαρμογών ποικίλουν και η επιλογή της καταλληλότερης εξαρτάται από την εφαρμογή που πρόκειται να υλοποιηθεί. Ωστόσο η πιο δημοφιλής ονομάζεται HTML-MP και θεωρείται πλέον ως η ιδανική γλώσσα προγραμματισμού για τον κινητό παγκόσμιο ιστό. Η XHTML-MP (eXtensible HyperText Markup Language-Mobile Profile) αποτελεί υποσύνολο της γνωστής γλώσσας σήμανσης υπερκειμένου XHTML που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη ιστοσελίδων στον παγκόσμιο ιστό. Αυτή η συμβατότητα είναι που επιτρέπει εφαρμογές κατάλληλες για κινητούς περιηγητές ιστού να εμφανίζονται ικανοποιητικά ακόμα και όταν προσπελαύνονται από επιτραπέζιους υπολογιστές. Ο τρόπος όμως παρουσίασης της εφαρμογής ή της ιστοσελίδας στις κινητές συσκευές είναι ένα ζήτημα που απασχολεί μέχρι και σήμερα τους προγραμματιστές. Εξαιτίας των πολυάριθμων μοντέλων κινητών συσκευών που κυκλοφορούν στην αγορά, των διαφορετικών χαρακτηριστικών όπως διαστάσεις οθόνης, αριθμός χρωμάτων κ.α. αλλά και λόγω των διαφορετικών δυνατοτήτων τους, δημιουργήθηκε η ανάγκη ύπαρξης εναλλακτικών παρουσιάσεων ώστε ο χρήστης να αποκομίζει μία ικανοποιητική εμπειρία από την πλοήγηση. Η τεχνολογία που είναι υπεύθυνη για την ευπαρουσίαστη εμφάνιση της εφαρμογής ή της ιστοσελίδας αποκαλείται WAP CSS ( Wireless Application Protocol Cascading Style Sheet ). Πρόκειται για ένα υποσύνολο του CSS2 (η δεύτερη έκδοση για την μορφοποίηση του παγκόσμιου ιστού) που περιέχει κάποιες συγκεκριμένες WAP επεκτάσεις. Όσα χαρακτηριστικά του CSS2 δεν χρησιμοποιούνται στις κινητές διαδικτυακές εφαρμογές έχουν αφαιρεθεί από το WAP CSS. Το WAP CSS συνδέεται άρρηκτα με την XHTML Mobile Profile. Για τη δημιουργία μίας αποδοτικής και λειτουργικής εφαρμογής, ο προγραμματιστής μπορεί να χρησιμοποιήσει μία σειρά εργαλείων που παρέχονται δωρεάν αλλά και να ακολουθήσει τις βέλτιστες πρακτικές κατά την ανάπτυξη, όπως αυτές ορίζονται από τον οργανισμό W3C (World Wide Web Consortium). Ένα κινητό τηλέφωνο, για να συνδεθεί με το διαδίκτυο έπρεπε να κάνει χρήση ενός συγκεκριμένου πρωτοκόλλου. Το πρωτόκολλο WAP (Wireless Application Protocol) ορίζει ένα σύνολο κανόνων επικοινωνίας καθώς και ένα περιβάλλον για την πρόσβαση σε υπηρεσίες και περιεχόμενο του διαδικτύου από κινητές συσκευές. Είναι ειδικά σχεδιασμένο για χρήση από συσκευές με χαμηλή υπολογιστική ισχύ, μικρών διαστάσεων οθόνης και λειτουργία σε περιορισμένο εύρος ζώνης. Βέβαια σήμερα το πρωτόκολλο αυτό έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Όλες οι μοντέρνες συσκευές υποστηρίζουν όλο το σύνολο της HTML και δε χρησιμοποιούν κανένα είδος σήμανσης WAP. Η λίστα των κινητών που υποστηρίζουν ολόκληρη την HTML είναι εκτεταμένη και περιλαμβάνει τα Andoid, τα Blackberry, όλες τις εκδόσεις iPhone και σχεδόν όλες τις συσκευές που χρησιμοποιούν Windows Phone. Είναι γεγονός πως στις μέρες μας οι κινητές συσκευές είναι εξαιρετικά αποδοτικές σε λειτουργίες εξουσιοδότησης και διαχείρισης ηλεκτρονικών πληρωμών ακόμη και τραπεζικών συναλλαγών, προσφέροντας “ασφάλεια” αλλά πάνω από όλα άμεση και γρήγορη εξυπηρέτηση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να οριστεί ως ένα σύνολο επιχειρηματικών και διεπιχειρησιακών στρατηγικών καθώς και μοντέλων ολοκλήρωσης που μπορούν να υποστηρίξουν όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας, μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών και κατάλληλων τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Η απότομη πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις αρχές του 2004 οδήγησε πάρα πολλούς οργανισμούς να εκμεταλλευτούν την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας και να προωθήσουν τις πληρωμές μέσω κινητών συσκευών. Ως κινητό ηλεκτρονικό επιχειρείν ορίζεται η διεκπεραίωση των εμπορικών συναλλαγών που διεξάγονται μέσω ασύρματων τηλεπικοινωνιακών δικτύων και περιλαμβάνουν τη χρήση κινητών τερματικών. Οι εμπορικές αυτές συναλλαγές περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών που στηρίζονται στην εκάστοτε θέση καθώς και στο συγκεκριμένο προφίλ χρηστών κινητών συσκευών υψηλής ταχύτητας και ασύρματων δικτύων ανά τον κόσμο, όπως είναι η παροχή πληροφοριών, η ψυχαγωγία, πληρωμές κτλ. Ακόμα όμως και στις εφαρμογές που προσφέρουν κινητές πληρωμές για την απόκτηση προϊόντων ή υπηρεσιών υπάρχουν κάποια κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για να γίνει αποδεκτή η εφαρμογή από τον χρήστη όπως: απλότητα και ευχρηστία, καθολικότητα, διαλειτουργικότητα, ασφάλεια, ιδιωτικότητα και αξιοπιστία, κόστος, ταχύτητα, διεθνείς συναλλαγές. Οι λύσεις στις κινητές πληρωμών μπορούν να διαχωριστούν είτε με βάση την τεχνολογία είτε με βάση τον τρόπο πληρωμής. Η διαδικασία που ακολουθείται σε μία πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου είναι λίγο πολύ τυποποιημένη. Ο καταναλωτής είναι αυτός που έχει στην κατοχή του την συσκευή κινητής τηλεφωνίας και προχωρά σε αγορά περιεχομένου η υπηρεσιών από τον παροχέα περιεχομένου. Ο παροχέας αυθεντικοποίησης της ταυτότητας του καταναλωτή ή αλλιώς Έμπιστη Τρίτη Οντότητα (ΕΤΟ) είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός που φροντίζει για την πιστοποίηση της ταυτότητας του καταναλωτή. Ο διεκπεραιωτής της συναλλαγής θα μπορούσε να είναι μια τράπεζα, μία εταιρία παροχής κινητής τηλεφωνίας ή ακόμη και ένας εκδότης πιστωτικών καρτών. Ο παροχέας υπηρεσιών πληρωμών (Payment Service Provider), είναι κεντρική οντότητα για την διαδικασία της πληρωμής μέσω κινητού. Αυτός δέχεται το μήνυμα για αγορά αγαθού και το κατευθύνει στην ΕΤΟ. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω κινητού συνήθως περιλαμβάνουν μια εφαρμογή ηλεκτρονικού πορτοφολιού που επιτρέπει στους καταναλωτές να αποθηκεύουν τις πληροφορίες της αγοράς του αγαθού, όπως τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας ή και τη διεύθυνση αποστολής του αγαθού σε έναν ασφαλή διακομιστή (server) του παροχέα υπηρεσιών πληρωμών. Χαρακτηριστικό είναι ότι πίσω από τους ρόλους των Παροχέα Υπηρεσιών Πληρωμών, της Έμπιστης Τρίτης Οντότητας, και του Παροχέα Περιεχομένου συνήθως βρίσκεται μια εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Ένας από τους τρόπους για να πραγματοποιηθούν οι κινητές πληρωμές είναι μέσω της αποστολής SMS. Η reverse-billed SMS υπηρεσία παραδίδει το περιεχόμενο στα κινητά τηλέφωνα για την ανάλογη χρέωση. Οι πελάτες εγγράφονται σε μια υπηρεσία και στη συνέχεια χρεώνονται (premium) για τα μηνύματα που λαμβάνουν. Το μοντέλο πληρωμής δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να χρησιμοποιήσουν μηνύματα κειμένου SMS για να πληρώσουν ανώνυμα για πρόσβαση σε ψηφιακά περιεχόμενα. Η αντίστροφη χρέωση (reverse-charge) σημαίνει ότι ο παραλήπτης και όχι ο αποστολέας χρεώνεται για το SMS μήνυμα που έλαβε. Υπάρχουν αρκετές εταιρίες που προσφέρουν αυτήν την υπηρεσία στους παροχείς υπηρεσιών, παρέχοντας μια εναλλακτική επιλογή πληρωμής ανεξάρτητη από την υποδομή των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Για να λειτουργήσει όμως ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων μέσω της χρήσης ενός υπολογιστή. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με δύο τρόπους είτε με τη σύνδεση ενός κινητού τηλεφώνου είτε με τη σύνδεση ενός GSM/GPRS μόντεμ. Μάλιστα, η τελευταία λύση μοιάζει να είναι περισσότερο αποτελεσματική όταν ο όγκος των μηνυμάτων που λαμβάνονται και αποστέλλονται είναι μεγάλος. Πέραν όμως από το υλικό χρειάζεται και το κατάλληλο λογισμικό για να υποστηρίξει την διαχείριση των μηνυμάτων. Υπάρχουν έτοιμες λύσεις στο διαδίκτυο, όπου κάποιες από αυτές είναι ανοιχτού κώδικα και πολύ δημοφιλείς. Τα συγκεκριμένα προγράμματα προσφέρουν μία διεπαφή στον χρήστη από την οποία δύναται να ελέγχει τα μηνύματα που λαμβάνει και αποστέλλει. Η επικοινωνία ενός μόντεμ ή ενός κινητού τηλεφώνου με έναν επιτραπέζιο υπολογιστή υλοποιείται με τις ΑΤ (ATtention) εντολές ή αλλιώς εντολές Hayes. Αξιοσημείωτο είναι ότι η συγκεκριμένη λύση χρήσης sms για χρέωση ή πληροφόρηση χρησιμοποιείται ήδη με μεγάλη επιτυχία σε πολλές χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο. Στην Αυστρία η εταιρία Paybox προσφέρει κινητό πάρκινγκ (μέσω SMS), εισιτήρια για δημόσια μέσα μεταφοράς, εισιτήρια για εκδηλώσεις και για πληρωμή διοδίων. Στο Βέλγιο η M-banxafe δίδει τη δυνατότητα τραπεζικών συναλλαγών όπως πληρωμές και έλεγχο τραπεζικού λογαριασμού. Όταν ένας χρήστης εγγραφεί στο σύστημα, καταχωρεί ένα αίτημα πληρωμής στο κινητό του τηλέφωνο. Ο δικαιούχος λαμβάνει στοιχεία για την πληρωμή μέσω SMS και μπορεί να την επιβεβαιώσει χρησιμοποιώντας έναν κωδικό PIN. Στη Λιθουανία οι πολίτες μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια για σινεμά μέσα από μία ιστοσελίδα και να τους παραδοθεί απευθείας στο κινητό τους τηλέφωνο με την μορφή ενός SMS. Το εισιτήριο αυτό περιέχει έναν δισδιάστατο barcode καθώς και πληροφορίες για την ώρα έναρξης της ταινίας, την θέση του πελάτη και τον τίτλο της ταινίας. Στην Αμερική η εταιρία Boku προσφέρει μία μέθοδο πληρωμής για online πληρωμές. Καθώς ο χρήστης βρίσκεται στην ιστοσελίδα ενός προμηθευτή και κλικάρει στο κουμπί «Pay by Mobile», εισάγει τον αριθμό τηλεφώνου και τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας. Όταν πραγματοποιηθεί η πληρωμή, το σύστημα αποστέλλει ένα μήνυμα SMS ζητώντας επιβεβαίωση, στο οποίο ο χρήστης πρέπει να απαντήσει. Η συναλλαγή έπειτα ολοκληρώνεται και η χρέωση συμπεριλαμβάνεται στο μηνιαίο λογαριασμό. Δεν απαιτείται καμία εγγραφή. Η εταιρία έχει κλείσει συμφωνίες με 170 πάροχους κινητών τηλεπικοινωνιακών δικτύων σε 50 χώρες, φθάνοντας σε εν δυνάμει πελάτες τους 1.6 δισεκατομμύρια. Στην Ελλάδα, οι χρεώσεις μέσω SMS περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στον τομέα ψυχαγωγίας και τυχερών παιχνιδιών παρόλο που αυτή η υπηρεσία σε μία χώρα που φιλοξενεί εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο θα ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Για παράδειγμα, η αγορά προσφορών από ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά πρακτορεία με την αποστολή ενός SMS πιθανόν να διεύρυνε το μέγεθος της αγοράς προσφέροντας μία ακόμα επιλογή στον χρήστη για την απόκτηση υπηρεσιών. Πόσο μάλλον όταν απευθύνεται στην διεθνή αγορά που είναι περισσότερο εξοικειωμένη σε τέτοιου είδους χρεώσεις.
One of the most widely used electronic devices today, is personal mobile devices such as mobile phones and, new entrants in the telecommunications market, tablets. The rapid evolution of these devices follows the development of services and applications tailored to devices that are characterized by specific features and requirements. In particular, applications designed for web browsers have risen over the past two years in our country due to the proliferation of smart phones and their ability to connect to the internet. The technologies available for developing such applications vary and the choice of the most appropriate depends on the application. However, the most popular is called HTML-MP and is now regarded as the ideal programming language for mobile web-oriented applications. The XHTML-MP (eXtensible HyperText Markup Language-Mobile Profile) is a subset of the known hypertext markup language XHTML which is used in development of web sites. This compatibility allows applications that are suitable for mobile web browsers to display well even when accessed from desktop computers The issue of application’s presentation on mobile devices concern web developers even today. The need for alternative presentations was born from the numerous models of mobile devices on the market, their different characteristics such as screen size, number of colors etc. and their different capabilities. Alternative presentations would give to the user a more satisfying experience while navigating. The technology responsible for the presentable appearance of the application or website is called WAP CSS (Wireless Application Protocol Cascading Style Sheet). This is a subset of CSS2 (the second version for web format) that contains some WAP specific extensions. CSS2 features not used in developing mobile web applications were removed from WAP CSS. The WAP CSS is inextricably linked to XHTML Mobile Profile. To create an efficient and functional application, the programmer should use a set of tools and follow development best practices, as defined by W3C (World Wide Web Consortium). Fortunately, many of the tools are free to use. The connection of a mobile phone to the Internet required a specific protocol. WAP (Wireless Application Protocol) defines a set of communication rules and an environment for access to services and internet content on mobile devices. It is especially designed for use on devices with low computing power, small screen size and limited bandwidth. Of course, today, this protocol has largely disappeared. All modern handsets support full HTML, and do not use any kind of WAP markup. The list of handsets supporting HTML is extensive, and includes all Android handsets, all Blackberry devices, all versions of the iPhone handset, all devices running Windows Phone, and many Nokia handsets. WAP has not been the mainstream technology for web on mobile for a number of years. It is true that in our days, mobile devices are extremely effective in enabling functions and management of electronic payments (banking transactions also), providing "security" but most of all, direct and fast services. Electronic commerce, commonly known as e-commerce, ecommerce, eCommerce or e-comm, refers to the buying and selling of products or services over electronic systems such as the Internet and other computer networks. However, the term may refer to more than just buying and selling products online. It also includes the entire online process of developing, marketing, selling, delivering, servicing and paying for products and services. The amount of trade conducted electronically has grown extraordinarily with widespread Internet usage. The use of commerce is conducted in this way, spurring and drawing on innovations in electronic funds transfer, supply chain management, Internet marketing, online transaction processing, electronic data interchange (EDI), inventory management systems, and automated data collection systems. Modern electronic commerce typically uses the World Wide Web at least at one point in the transaction's life-cycle, although it may encompass a wider range of technologies such as e-mail, mobile devices and telephones as well. The sharp drop in e-commerce in early 2004 led many companies to take advantage of existing technology in mobile and promote payments through mobile devices. Mobile financial services, also referred to as mobile money, mobile payment, mobile banking, mobile money transfer and mobile wallet generally refer to payment services operated under financial regulation and performed from or via a mobile device. Although financial institutions and credit card companies have implemented solutions that provide mobile access to their services, in 2011, a number of mobile communication companies, such as mobile network operators, major telecommunications infrastructure and handset multinationals such as Ericsson and Internet companies such as Google announced their entrance to mobile payments. Mobile payment is an alternative payment method. Instead of paying with cash, cheque or credit cards, a consumer can use a mobile phone to pay for a wide range of services. Even in applications that offer mobile payments for purchasing products or services there are some criteria that must be met in order to be accepted by the users: simplicity and usability, universality, interoperability, security, privacy and reliability, cost, speed, international transactions. The mobile payment solutions can be categorized either by technology or by way of payment. The procedure followed in a payment via mobile phone is pretty much standard. The consumer is the one who holds the handset and proceed to the purchase of content or service from the content provider. The authentication provider of consumer’s identity or in other words, the trusted third party (TTP) is an independent organization that cares for the authentication of the consumer. The processor of the transaction could be a bank, a network provider or even a credit card provider. The payment service provider is central entity to the process of payment via mobile. The mobile electronic payments usually include an e-wallet that enables consumers to store information about the product’s purchase, as well as the number of their credit card or mailing address of the property in a safe server of payment services provider. It must be noted that behind the roles of the payment services provider, the trusted third party and the content provider is a provider of mobile network services. One of the ways to carry out mobile payments is by sending SMS. The reverse-billed SMS service delivers content to mobile phones for a repsective charge. Customers subscribe to a service and then are charged (premium) for the messages they receive [15]. The payment model enables customers to use SMS text messages to pay for anonymous access to digital content. Reverse charging (reverse-charge) means that the recipient is charged for the received SMS message. There are several companies offering this service, providing an alternative payment option which is independent of mobile network’s infrastructure. In order this system operate, it should be possible to send messages through a computer. This can be achieved in two ways either by connecting a mobile phone or by connecting a GSM / GPRS modem. In general, the last solution seems to be more effective when the volume of messages received and sent is large. Apart from the hardware, appropriate software is needed to support the management of messages. There are plenty of solutions on the Internet, where some of them are open source and popular. These programs offer a user interface from which may control the messages received and sent. The communication between a desktop computer and a modem or mobile phone is achieved through AT (ATtention) commands or otherwise Hayes commands. It is remarkable that the particular solution which makes use of SMS for charging or providing information is incorporated successfully in many countries, especially in Europe. In Austria, Paybox company offers mobile parking (via SMS), public transport tickets and toll paying. In Belgium, M-banxafe enables banking transactions such as payments and bank account checking. When a user registers in the system, can enter a payment request on his mobile phone. The beneficiary receives the payment details via SMS and can confirm payment using a PIN code. In Lithuania, citizens can buy movie tickets through a website and then tickets are delivered to their mobile phone in the form of an SMS. This ticket contains a two-dimensional barcode and information about the time film starts, customer’s seat and film’s title. In USA, Boku company offers a payment method for online payments. As the user is in a supplier's website and clicks on the button «Pay by Mobile», can then enter the telephone number and mobile network provider. When the payment is completed, the system sends an SMS message requesting confirmation, to which the user must answer. The transaction is then completed and his/her monthly bill is charged. There is no registration required. The company has made agreements with 170 providers of mobile telecommunications networks in 50 countries, reaching a potential number of 1.6 billion customers. In Greece, charge via SMS is largely limited to the field of entertainment and gaming while this service in a country that hosts millions of tourists each year would be highly profitable for businesses involved in tourism. For example, a mobile application offering holiday packages from hotels and travel agencies which someone can purchase by sending an SMS is likely to expand the market size by giving to user another option to obtain these services. Especially if the application is designed for the international market which is more familiar to such charges, the profit would be even larger.
Λέξη κλειδί :Κινητές συσκευές
Ανάπτυξη εφαρμογών
Κινητές πληρωμές
Mobile devices
Mobile Application Development
Mobile payments
Short Message Service (SMS)
Ημερομηνία :29-02-2012
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Mastoris_2012.pdf

Τύπος: application/pdf