Συλλογές
Τίτλος Determining the antecedents and outcomes of Bandwagon, Snob and Veblen effects in fashion luxury brands consumption choice
Εναλλακτικός τίτλος Καθορισμός του ιστορικού και των αποτελεσμάτων των Bandwagon, Snob και Veblen φαινομένων στην καταναλωτική επιλογή πολυτελών προϊόντων μόδας
Δημιουργός Βινιεράτου, Μαρία, Vinieratou, Maria
Συντελεστής Painesis, Grigorios
Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 100p.
Γλώσσα en
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9602
Περίληψη In an era that fashion Luxury consumption has taken major increase, it is very important tounderstand and analyze the people that actually consume fashion luxury products, what aretheir characteristics and what benefits they gain from this consumption. In this researchthrough multiple analyses, it is attempted through several combination to be determined ifnarcissism, high self-esteem and perceived social status can be linked through the Snob,Veblen and Bandwagon effect, to happiness, success and/or centrality.
Λέξη κλειδί Μόδα
Μάρκετινγκ
Πολυτελή προϊόντα
Fashion
Marketing
Luxury consumption
Διαθέσιμο από 2022-07-12 23:44:43
Ημερομηνία έκδοσης 07/12/2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-07-12 23:44:43
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/