Συλλογές
Τίτλος Χαρτογράφηση & ανάλυση της εμπειρίας του επισκέπτη στον αρχαιολογικό χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς
Εναλλακτικός τίτλος Mapping & analyzing the visitor's experience at the archaeological site of Roman Agora
Δημιουργός Συλαϊδής, Άγγελος
Συντελεστής Σιώμκος, Γεώργιος
Ψιλούτσικου, Μαρίνα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 77σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8024
Περίληψη Archaeological sites, as well as acting as safeguards for the cultural heritage of any destination, can stage the hosting of memorable experiences. In this thesis, we attempt to investigate the existence of the four experience dimensions based on the Pine & Gilmore (1998) theory, and how these correlate with the ‘’knowledge’’ and ‘’anticipation’’ variables in the ‘’pre-visit’’ stage and the ‘’participation’’ and ‘’interaction’’ variables in the ‘’during visit’’ stage. Afterwards, in the ‘’post visit’’ stage, we investigated the correlation between these dimensions with the variables of ‘’memory’’, ‘’word of mouth’’, ‘’intention to revisit’’ and ‘’satisfaction’’. The results revealed that the ‘’knowledge’’ variable has the highest correlation with the dimensions of experience. Following, based on the Marti et al. model, we tested a performance evaluation model for the Roman Agora Archaeological site. In the last part of this research, we conducted the mapping and the analysis of the lived experience of a persona and based on our results we offered solutions of improvement .
Οι αρχαιολογικοί χώροι εκτός απο θεματοφύλακες της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε τόπου λειτουργούν και ως σκηνές που είναι δυνατόν να φιλοξενήσουν αξέχαστες εμπειρίες. Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η υπάρξη των 4 πτυχών της εμπειρίας, σύμφωνα με την θεωρία των Pine & Gilmore (1998) και η μελέτη της συσχέτισης τους με τις μεταβλητές της γνώσης (knowledge) και της προσμονής (anticipation) στο pre visit στάδιο, και της συμμετοχής ( participation) και της αλληλεπίδρασης (interaction) στο during visit στάδιο. Στην συνέχεια στο post visit στάδιο, ερευνήθηκε η συσχέτιση αυτών των πτυχών με τις μεταβλητές της μνήμης, Word of Mouth, πρόθεσης επανεπίσκεψης (intention to revisit) και της ικανοποίησης (satisfaction) .Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η γνώση συσχετίζεται εντονότερα με τις πτυχές της εμπειρίας. Έπειτα, βασιζόμενοι στο μοντέλο των Marti et al. δοκιμάστηκε ένα μοντέλο αξιολόγησης του αρχαιολογικού χώρου της Ρωμαϊκής Αγοράς. Στο τελευταίο κομμάτι αυτής της έρευνας, έγινε η χαρτογράφηση και η ανάλυση της εμπειρίας μιας persona στον χώρο και προτάθηκαν λύσεις βελτίωσης.
Λέξη κλειδί Word of Mouth (WoM)
Archaeological site
Experience economy
Cultural heritage
Experience dimensions
Visitor experience
Εμπειρία επισκέπτη
Πτυχές της εμπειρίας
Πολιτιστική κληρονομιά
Οικονομία της εμπειρίας
Αρχαιολογικός χώρος
Διάδοση από στόμα σε στόμα
Διαθέσιμο από 07-09-2023
Ημερομηνία έκδοσης 2019
Ημερομηνία κατάθεσης 07-09-2020
Ημερομηνία αποδοχής 07-09-2020
Δικαιώματα χρήσης Three-year restricted area
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/