Συλλογές
Τίτλος Pass-through and market definition: evidence from a highly competitive market
Εναλλακτικός τίτλος Μετακύλιση και έννοια της αγοράς: στοιχεία από μια υψηλά ανταγωνιστική αγορά
Δημιουργός Kampouris, Themistoklis, Καμπούρης, Θεμιστοκλής
Συντελεστής Vettas, Nikolaos
Athens University of Economics and Business, Department of Economics
Genakos, Christos
Louri-Dendrinou, Eleni
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 53p.
Γλώσσα en
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7636
Περίληψη Ποιος είναι ο "σωστός" γεωγραφικός ορισμός των σχετικών αγορών; Μελετούμε πώς οι απροσδόκητες και εξωγενείς αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή, μεταφέρθηκαν στις τιμές λιανικής, στην περιοχή της Αθήνας και εξετάζουμε το ποσοστό μεταβολής του βαθμού μετακύλισης σε γεωγραφικά διαφορετικές μεταξύ τους, σχετικές αγορές. Τα βασικά μας αποτελέσματα είναι δύο. Πρώτον, η συνολική εκτιμώμενη μετακύλιση είναι πλήρης και η εφαρμογή της είναι ταχεία, μετά την αλλαγή των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Δεύτερον, χρησιμοποιώντας διάφορους ορισμούς της σχετικής γεωγραφικής αγοράς, θεωρούμε ότι το πιο κατάλληλο μοντέλο που ταιριάζει στην περιοχή της Αθήνας, είναι αυτό τους τέλειου ανταγωνισμού. Ως εκ τούτου, σε αντίθεση με τις προσδοκίες και τους προηγούμενους αυθαίρετους ορισμούς της γεωγραφικής αγοράς, διαπιστώνουμε ότι τα βενζινάδικα στην Αθήνα ανταγωνίζονται έντονα και ότι ο ρόλος της γεωγραφικής διαφοροποίησης είναι ελάχιστος. Τέλος, συζητούμε τις ευρύτερες επιπτώσεις των ευρημάτων μας.
What is the “right” geographic definition of relevant markets? We study how unexpected and exogenous increases in excise duties in petroleum products were passed-through to retail prices in the Athens region and examine how the degree of the pass-through varies across different geographic relevant markets. Our core outcomes are twofold. Firstly, the overall estimated pass-through is complete and its implementation is swift after the excise changes. Secondly, using various definitions of the relevant geographic market, we find that the most appropriate model that fits the Athens region, is one of perfect competition. Hence, contrary to expectations and previous arbitrary geographic market definitions, we deduct that gas stations in Athens compete fiercely and that the role for geographic differentiation is minimal. Finally, we discuss the wider implications of our findings.
Λέξη κλειδί Market definition
Perfect competition
Gasoline
Tax incidence
Πετρέλαιο
Pass-through
Μετακύλιση
Έννοια της αγοράς
Τέλειος ανταγωνισμός
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ)
Διαθέσιμο από 2020-02-25 15:22:30
Ημερομηνία έκδοσης 21-02-2020
Ημερομηνία κατάθεσης 2020-02-25 15:22:30
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/