Συλλογές
Τίτλος Οριζόντιες συγχωνεύσεις και πολιτική ανταγωνισμού: η αγορά των αερομεταφορών
Δημιουργός Σταϊκούρα, Αρετή-Κωνσταντίνα
Συντελεστής Μήλλιου, Χρυσοβαλάντου
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 56σ.
Γλώσσα el
Περίληψη Είναι γεγονός ότι οι συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων, αποτελούν ένα ιδιαίτερο και πολύ ενδιαφέρον θέμα, καθώς, η υλοποίηση τους δεν επηρεάζει μόνο τις εμπλεκόμενες εταιρίες αλλά πολλά μέρη της αγοράς όπως για παράδειγμα, τους καταναλωτές, τις ανταγωνίστριες επιχειρήσεις, τους μετόχους κ.λπ. Οι συγχωνεύσεις εντοπίζονται σχεδόν σε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, ωστόσο στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύονται οι οριζόντιες συγχωνεύσεις και εξαγορές στις αερομεταφορές. Η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί ιδιάζων φαινόμενο επειδή η απορρύθμισή της από το 1978 και έπειτα επέφερε τεράστια δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών σε ολόκληρο τον κόσμο. Η δομή της εργασίας διαμορφώνεται ως εξής: στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα βασικά οικονομικά των οριζόντιων συγχωνεύσεων με έμφαση κυρίως στα κίνητρα που τις ωθούν διαχρονικά και στα αποτελέσματα που ενδέχεται να επιφέρουν. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αρχικά, γίνεται μια ιστορική ανασκόπηση των αλλαγών που συνέβησαν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τις οριζόντιες συγκεντρώσεις και στη συνέχεια η εστίαση αφορά στον ρόλο της Επιτροπής και στον τελευταίο κανονισμό του 2004 και τις κατευθυντήριες γραμμές που αυτός καθορίζει για τον έλεγχο των οριζόντιων συγκεντρώσεων.Ακολουθεί, το τρίτο κεφάλαιο στο οποίο γίνεται ανάλυση της αεροπορικής αγοράς. Στην αρχή παρουσιάζονται οι αλλαγές που προκάλεσε η απελευθέρωση και εν συνεχεία τα βασικά χαρακτηριστικά του κλάδου σήμερα και οι συγχωνεύσεις που έχουν γίνει από το 2004 και έπειτα. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο αποτελεί μελέτη περιπτώσεων και συγκεκριμένα των δύο συγχωνεύσεων KLM-Air France και Aegean-Olympic. Οι δύο υποθέσεις επιλέχτηκαν γιατί παρουσιάζουν διαφορετικό ενδιαφέρον η κάθε μία. Από τη μία πλευρά, στην περίπτωση των KLM-Air France, πρόκειται για συγχώνευση μεγάλου μεγέθους εταιριών (παραδοσιακών δικτύων) με κριτήριο την αύξηση της αποδοτικότητάς τους, ενώ από την άλλη, οι Aegean-Olympic είναι μικρότερου μεγέθους εταιρίες και η βασική αιτία που τις οδήγησε σε ένωση ήταν οι μακροοικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα και το γεγονός ότι η μία εκ των δύο παρουσίασε στοιχεία προβληματικής επιχείρησης. Η ανάλυση των δύο συγχωνεύσεων ακολουθεί παρόμοια δομή προκειμένου να γίνουν ορατά τα διακριτά χαρακτηριστικά τους. Καταρχήν, δίνονται κάποια στοιχεία σχετικά με το χρονικό των συγχωνεύσεων, πότε προτάθηκαν, ποια αρχή τις εξέτασε και πότε τελικά εγκρίθηκαν. Έπειτα, η μελέτη βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη θεωρία που εξετάστηκε στο πρώτο κεφάλαιο και τελικά εξάγονται μερικά γενικά συμπεράσματα.
Λέξη κλειδί Οριζόντιες συγχωνεύσεις
Εξαγορές
Πολιτική ανταγωνισμού
Αερομεταφορές
Ημερομηνία 31-01-2014
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/